برقراری ۷۴۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی

کارشناس مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه از برقراری ۷۴۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی استان طی سال جاری خبر داد.

بهاره سلطانی کارشناس مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در ۱۳ شهرستان استان، گفت : در حال حاضر در تمامی شهرستان‌ها بجز قصرشیرین، اورژانس اجتماعی فعال بوده و به مردم خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: افراد می‌توانند در خصوص هرگونه خشونت اعم از همسرآزاری، کودک آزاری، سالمند آزادی و هر نوع خشونت خانگی که منجر به آسیب روحی و جسمی و روانی افراد شود، با اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

سلطانی با اشاره به شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گفت: پس از تماس افراد با این شماره کارشناسان اورژانس اجتماعی وضعیت و شرایط را جویا شده و در صورتی که با مشاوره و آموزش برخی راهکارها، شرایط قابل کنترل باشد، مشاوره را به صورت تلفنی انجام می‌دهند.

وی افزود: در برخی موارد که مشاوره تلفنی جوابگو نیست، تیم‌های اورژانس اجتماعی به محل اعزام می‌شوند و بصورت حضوری برای کنترل شرایط و نجات جان افراد اقدام می‌کنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: زمانی که خشونت حاد باشد و بحث عدم امنیت جانی مطرح باشد، تیم‌هایی از پلیس ۱۱۰ و اورژانس ۱۱۵ هم تیم اورژانس اجتماعی را تا محل همراهی می‌کنند.

کارشناس مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: در هر موردی که جان افراد و امنیت آن‌ها در خطر باشد اقدام به ارجاع فرد به مراکز تحت پوشش بهزیستی می‌کنیم، بطور مثال "خانه امن" برای زنانی است که در معرض خشونت خانگی قرار دارند و اگر جان آن‌ها در معرض خطر باشد به این مکان منتقل می‌شوند.

وی افزود: در موارد کودک آزاری هم چنانچه امنیت جانی کودک تامین نشود، حضانت کودک از پدر و مادر گرفته شده و کودک به مراکز تحت نظر بهزیستی منتقل می‌شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷۴۱۶ مورد تماس با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که در عمده موارد با مشاوره و آموزش کارشناسان اورژانس اجتماعی مورد رفع و اوضاع تحت کنترل درآمده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.