۹۰ کتابخانه عمومی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۹۰ باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳ باب کتابخانه روستایی، ۶۴ باب کتابخانه شهری و سه باب کتابخانه سیار روستایی است.

خوانساری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : کتابخانه ها به روستا‌های اطراف شهرستان‌های هرسین، جوانرود و قصرشیرین خدمات رسانی می‌کنند و هرکدام بین پنج تا ۲۵ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

حسنی‌خوانسار با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان است؛ افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز به تامین اعتباری ۶۵ تا ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی، تصریح کرد: این پروژه که در سفر چندماه پیش رئیس جمهور به استان حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت طبق برآورد مجری طرح اتمام آن ۶۵ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته تا طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

خوانساری با اشاره به سایر پروژه‌های حوزه کتابخانه‌ها در استان کرمانشاه به ویژه در مناطق زلزه‌زده، خاطرنشان کرد: در زلزله سال ۱۳۹۶ تعداد ۶ کتابخانه در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و شهر کوزران آسیب دیدند که از این تعداد ۲ کتابخانه باید تخریب و بازسازی و چهار کتابخانه هم مقاوم سازی می‌شد.

وی بیان کرد: تاکنون حدود چهار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها صرف شده است و اعتبار مورد نیاز برای پایان برنامه بازسازی و مقاوم سازی ۶ پروژه زلزله‌زده حدود ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در شرح وضعیت و اقدامات انجام شده برای پروژه‌های مناطق زلزله‌زده، تاکید کرد: ۲ کتابخانه موجود در این مناطق که نیاز به تخریب و بازسازی داشتند تاکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، اما به طور کلی هر ۶ پروژه به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده‌اند.

خوانساری به متوقف نشدن فعالیت کتابخانه‌ها در شهرستان‌های زلزله‌زده تاکید و اضافه کرد: با وجود عدم تعمیرات و بازسازی پروژه‌های مربوط به کتابخانه‌های مناطق زلزله‌زده، اما فعالیت کتابخانه‌های عمومی در این شهر‌ها متوقف نشده و در ساختمان‌های استیجاری فعالیت خود را ادامه می‌دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار