صدور ۴۰۰۲۲ برگ سند حد نگاری در هفت ماهه اول سال

مدیرکل ثبت اسناد استان کرمانشاه گفت : ۴۰۰۲۲ برگ سند حد نگاری در هفت ماهه اول سال صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد بیشترشده است.

نوری مدیرکل ثبت اسناد استان کرمانشاه با اشاره به مزایای اسناد حدنگار اراضی کشاورزی از جمله مشخص شدن حدود و ثغور زارعین در راستای تثبیت مالکیت آن‌ها به صورت مفروز، کاهش دعاوی و واختلافات مالکیتی، استفاده از تسهیلات بانکی، کفالت‌های حقوقی و ثبتی که خود موجب کاهش چشمگیر زمین خواری و کوه خواری می‌شود، از روستاییانی که تاکنون اقدام به تشکیل پرونده جهت صدور اسناد زراعی خود نکرده اند خواست که هرچه سریعتر نسبت به سند دارکردن اراضی خود اقدام کنند.

رئیس دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۸ درصد اسناد برای منابع ملی استان صادر شده و ۲ درصد باقیمانده در دست پیگیری و اقدام است گفت: از رؤسای دادگستری حوزه‌های قضایی تابعه و فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی و رؤسای ثبت اسناد واملاک استان می‌خواهیم تا تحقق این مهم بیش از پیش پای کار باشند.

توسلی زاده گفت: از ۵۵۰ هزار پرونده سال گذشته حدود یک چهارم آن مربوط به دعاوی و اختلافات ملکی بوده که با سند دار شدن کلیه اراضی تعداد قابل توجهی از این پرونده‌ها کاهش خواهد یافت.

تاکنون ۴۲۱۸۰۱ برگ سند حد نگاری به صورت کلی در استان صادر شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.