صدور کیفرخواست برای ۱۴۵ نفر از اغتشاشگران/ ۵۵ درصد دستگیرشدگان همان اول آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: برای ۱۴۵ نفر از اغتشاشگران کیفرخواست صادر شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در دیدار با فرمانده سپاه استان اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که از امام راحل به یادگار مانده و این شجره طیبه امروز رشد نمو بسیار خوبی در تمامی عرصه‌ها داشته است و ما قدردان زحمات و تلاش‌های نیروهای بسیج هستیم و امروز این شجره طیبه الگو برای سایر کشورها شده است.

رئیس کل دادگستری زنجان ادامه داد: امروز بسیج، یک تفکر است و جامعه هدفش فراگیر است و با حضور قدرتمند بسیج در عرصه‌ها و پشتیبانی از نظام و انقلاب بدخواهان و دشمنان هیچ غلطی نمی‌تواند بکنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری یک آرامش مثال زدنی و اقتدار بسیار خوبی در جامعه ایجاد کرد و درایت و تدبیر ایشان در این حوادث قابل تحسین است.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه نقش نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و بسیج در حوادث مختلف به خصوص در حوادث دو ماه اخیر برجسته و از جنس دیگری بود، چرا که حضور پر رنگ و مدیریت هوشمندانه صحنه‌ها و اینکه مردم، اقشار و اصناف مختلف آسیب نبیند بسیار ارزشمند بود.

صادقی نیارکی با بیان اینکه هوشیاری نیروهای مسلح و بسیج در میدان، نقشه‌های دشمن را خنثی کرد افزود: خداوند را شاکریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی چنین نیروهای جان بر کف و سلحشور وجود دارند که اگر دشمنان نظام و انقلاب بخواهند در صدد تعرض و ایجاد ناامنی در کشور داشته باشند، همین نیروها با تمام قدرت پشتیبانی می‌کنند و جان خود را برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فدا می‌کند.

وی در گزارشی در خصوص فرآیند رسیدگی به پرونده‌های بازداشتی‌ها در استان اظهار داشت: برای ۴۵ درصد از دستگیرشدگان پرونده قضایی تشکیل شده و ۵۵ درصد نیز در همان ساعات اولیه با تذکر آزاد شدند، چرا که معتقدیم صف معترضین با اغتشاشگران متفاوت است.
وی اضافه کرد: برای ۲۲۱ نفر از اغتشاشگران کیفر خواست صادر شده که از این تعداد برای ۱۴۵ نفر آرای محکومیت صادر شده و تلاش می‌شود که مابقی پرونده‌ها در اسرع وقت و با فوریت رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: نقش دستگاه قضایی در همراهی و اتخاذ تدابیر در مدیریت حوادث و اغتشاشات بسیار به موقع و موثر بود که جای تشکر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.