روسیه از ترکیه خواست از تشدید تنش‌ در سوریه جلوگیری کند

نماینده ویژه روسیه در سوریه پس از حملات اخیر ترکیه به مناطق شمال سوریه از ترکیه خواست با خویشتنداری از تشدید تنش‌ها در سوریه جلوگیری کند.

 الکساندر لاورنتیف در آغاز نوزدهمین دور گفتگو‌های آستانه برای حل و فصل بحران سوریه گفت: از شرکا و همکاران ترکیه‌ای خود می‌خواهیم برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها نه فقط در مناطق شمال و شمال شرق سوریه بلکه در همه اراضی این کشور، خویشتنداری و از حملات به خاک سوریه پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه روسیا الیوم، نماینده ویژه روسیه در سوریه در این نشست بر لزوم ادامه همکاری با همه طرف‌های مسئول و ذینفع برای ادامه تلاش‌ها به منظور یافتن راه حل مسالمت آمیز درباره «مسئله کردها» تاکید کرد.

 وی گفت: ترکیه عملیات هوایی در مناطق شمال سوریه و عراق را پیش از اجرای آن به روسیه اطلاع نداده است و این مسئله در جریان نشست آستانه درباره سوریه بررسی خواهد شد. تلاش می‌کنیم شرکای ترکیه‌ای خود را متقاعد سازیم که باید از استفاده بیش از حد از نیروی نظامی در خاک سوریه پرهیز کند.

لاورنتیف با بیان اینکه روسیه همچنان بر این باور است که سازوکار ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق مرز‌ها قدیمی است، تاکید کرد: البته ما با شرکای خود در مورد همکاری از طریق سازوکاری فرامرزی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه صحبت خواهیم کرد. ما هنوز معتقدیم که این سازوکار منسوخ شده است و باید از آن صرف نظر کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه غرب در تلاش است از پرونده سوریه به عنوان یکی از ابزار‌های رویارویی با روسیه استفاده کند، افزود: به اعتقاد من خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه به ثبات اوضاع کمک خواهد کرد.

نماینده روسیه در سوریه در ادامه با اشاره به اینکه هنوز اطلاعاتی در مورد زمان و مکان نشست اعضای کمیته (تدوین) قانون اساسی سوریه در دست نیست، تاکید کرد که مسکو دستیابی به توافق در این زمینه را ممکن می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
کشور‌های ائتلاف بین المللی از سال 1393 تاکنون به سرکردگی کاخ سفید از تروریسم، القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
ورود نیروهای ترکیه به شمال سوریه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است و هم نقض آشکار حق حاکمیت سوریه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
هیچ نیروی خارجی حق دخالت در سوریه ندارد
خروج اشغالگر آمریکایی به ثبات سوریه کمک می‌کند.
آخرین اخبار