افزایش کشت نخود پاییزه در استان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برآورد می‌شود امسال کشت نخود پاییزه در استان به ۷۰ هزار هکتار برسد.

محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۱ هزار هکتاری سطح زیر کشت نخود پاییزه استان در سال زراعی جدید، گفت : برآورد می‌شود امسال۷۰ هزار هکتار نخود پاییزه در مزارع استان کرمانشاه کشت شود.

 هوشیار یادآور شد: سال زراعی گذشته ۴۹ هزار هکتار نخود پاییزه در استان کرمانشاه کشت شده بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات لازم برای کشت نخود پاییزه در استان انجام شده، گفت: هیچ مشکلی برای تامین نهاده‌های کشت پاییزه نخود در استان نداریم.

وی اضافه کرد: در عین حال که بذر مورد نیاز برای کشت نخود پاییزه در کرمانشاه در داخل استان تولید می‌شود، بذر نخود پاییزه خیلی از استان‌های کشور را تولید می‌کنیم.

هوشیار زمان کشت نخود پاییزه را بعد از اولین بارندگی موثر اعلام کرد و افزود: با کشت نخود پاییزه در این شرایط علاوه بر اینکه بقایای علف‌های هرز در مزرعه سبز شده و به درون خاک برمی گردد و امکان تغذیه گیاه از آن فراهم می‌شود، گیاه فرصت استفاده از آب بارندگی‌های پاییز و زمستان را هم پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان کرمانشاه شرایط کشت نخود پاییزه را دارند، گفت: استان کرمانشاه بزرگترین تولیدکننده نخود کشور است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.