اولین موتور هواپیما ساخت متخصصان ایرانی رونمایی می‌شود

دبیر نمایشگاه هوایی ایران گفت: برای اولین بار ساخت موتور هواپیما توسط متخصصان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی رونمایی خواهد شد.

آقای بیژن بنکدار گفت: علی‌رغم اعمال تحریم‌های سختگیرانه علیه کشورمان به ویژه تحریم‌های هوانوردی برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی را متوقف نکردیم و در این دور از نمایشگاه از اولین موتور هوایی ساخته شده توسط این مجموعه رونمایی می‌کند و برای اولین بار مورد تست قرار می‌گیرد.

به گفته دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران در این نمایشگاه ٩٠ شرکت داخلی و خارجی مرتبط با صنعت هوانوردی و صنایع فضایی حضور دارند و قرارداد همکاری شرکت روسی و ایرانی برای ساخت هلیکوپتر تولید مشترک در کشورمان منعقد می‌شود.

بنکدار گفت: شرکت‌هایی از پاکستان، روسیه، چین ، ترکیه و ایتالیا از شرکت‌های حاضر در ایران ایرشو هستند و قراردادهای علمی و همکاری در بحث ساخت قطعات، پشتیبانی سیستم‌های هلیکوپتری و هواپیماهای مسافربری با این شرکت‌های خارجی منعقد می‌شود.

او می‌گوید: موتور جت تولید شده در مپنا صد در صد داخلی است و نه تنها مورد استفاده داخل بلکه امکان صادرات دارد، یک هواپیما متشکل از ١٠ میلیون قطعه است که تولید تمام این قطعات در یک کشور منطق علمی و عملی ندارد و شرکت‌های مختلف در دنیا بخش‌هایی از این قطعات را تولید می‌کنند و در این نمایشگاه هم شرکت‌هایی از روسیه و ترکیه فعال در ساخت قطعات هواپیما حضور خواهند داشت و تولیدات خود از جمله انواع پرنده‌های روسی به نمایش گذاشته خواهد شد.

او گفت: نمایشگاه ایران ایر شو ٢٢ تا ٢۵ آذر ماه با حضور ارگان‌های هوا و فضایی کشور و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با صنعت هوانوردی و فعالان صنعت در کیش برگزار خواهد شد.

برچسب ها: هواپیما ، صنعت هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
اگه نصف اونام قدرت داشته باشه برا مواقع اضطراری خوبه
آخرین اخبار