معاون وزیر نیرو:

حدود ۲۵ درصد چاه‌های کشاورزی کشور به کنتور هوشمند مجهز است

محمدجوانبخت گفت:سهیم شدن ذینفعان در منافع حاصل از نصب کنتور‌ها و مدیریت آبخوان‌ها است و حدود ۲۵ درصد چاه‌های کشاورزی کشور به کنتور هوشمند مجهز است.

محمد جوانبخت‏، معاون وزیر نیرو در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از طرح‌های شهری اراک افزود: یکی از اقدامات محوری وزارت نیرو پس از نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های کشاورزی، سهیم شدن ذینفعان و بهره‌برداران در منافع حاصل از نصب کنتور‌ها و مدیریت آبخوان‌ها است و حدود ۲۵ درصد چاه‌های کشاورزی کشور به کنتور هوشمند مجهز است.

وی برداشت‌های بی رویه از آب‌های زیرزمینی را یکی از دلایل ایجاد فرونشست زمین عنوان کرد و گفت: به طور حتم مدیریت صحیح آبخوان‌ها، مشارکت بهره‌برداران، نصب تجهیزات اندازه‌گیری مناسب و ایجاد تصفیه خانه‌ها در کاهش فرونشست بسیار تاثیرگذار است.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: اقتصاد آب کشور، در جایگاه واقعی خود قرار ندارد که در این راستا، اصلاح تعرفه‌ها و قیمت آب می‌تواند به اقتصاد آب کمک شایانی داشته باشد.

جوانبخت تصریح کرد: اجرای برنامه‌های کلیدی در راستای کمک به اقتصاد کشور در اولویت اقدامات وزارت نیرو قرار دارد و در این راستا مشترکان کم مصرف از مزایای تخفیف بهره مند می‌شوند و عملیاتی کردن برنامه‌ها بیشتر درخصوص مشترکان پرمصرف است.

وی ادامه داد: براسای آمار موجود، کیفیت آب شهر اراک مناسب است هرچند در ۱۰ سال گذشته انتقال آب از سد کمال صالح به شهر، نیازمند تغییرات در خطوط انتقال بوده است.

معاون وزیر نیرو گفت: منابع قبلی شهر اراک، منابع آب زیرزمینی بوده است و امسال نیز با بهره‌برداری از رینگ جنوبی شهر اراک، کیفیت آب به طور حتم بهبود خواهد یافت.

جوانبخت تاکید کرد: شمار زیادی از کشاورزان در سطح کشور نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام نکرده‌اند، اما این وضعیت در استان مرکزی مناسب‌تر است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جعیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.