نشست مجمع نمایندگان گیلان با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی

گسترش خدمات منطقه آزاد انزلی در سطح ملی و استانی و برطرف کردن موانع سرمایه گذاری از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

عیسی فرهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست با مجمع نمایندگان گیلان گفت: در ۶ ماه گذشته ۴ جلسه ملی و استانی در خصوص رفع مشکلات سرمایه گذاران، افزایش خدمات به فعالان اقتصادی، تسریع در تکمیل راه آهن رشت به بندر کاسپین و اجرای طرح‌های توسعه محور برگزار شد.

وی از نمایندگان استان خواست برای حذف مالیات بر ارزش افزوده فعالان اقتصادی در مناطق آزاد، اجرای لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی به خصوص پهنه‌های صنعتی و افزایش کشتی در دریای خزر تلاش کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه امسال ۱۸۶ میلیون دلار کالا از ۲ بندر کاسپین و انزلی صادر شد که در مقایسه با پارسال ۸۰ درصد افزایش دارد، افزود: همچنین امسال ۱۶۴ واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی ۳۰۰ میلیون دلار کالا تولید کردند که ۲۵۰ میلیون دلار در داخل کشور عرضه شد، ۲۰ میلیون دلار صادر و ۳۰ میلیون دلار هم در حوزه مسافری به فروش رسید.

سید کاظم دلخوش رییس مجمع نمایندگان گیلان هم با اشاره به کار کرد و سازمان منطقه آزاد انزلی در افزایش شاخص‌های اقتصادی، گفت: مقرر شد نمایندگان گیلان در خصوص معافیت مالیاتی سرمایه گذاران در مناطق آزاد، واردات خودرو‌های سنگین عمرانی و خدماتی، افزایش محدوده تردد خودرو‌های پلاک منطقه آزاد و کاهش مشکلات کارکنان و سرمایه گذاران پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

احمد دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: زنجیره تجارت در حوزه خزر باید اصلاح شود تا علاوه بر تقویت شاخص اقتصادی، نیاز کشور هم تامین شود و هم استانی‌ها و هم وطنان ما از مزیت‌های این منطقه آزاد تجاری و صنعتی بهره‌مند شوند.

فرخی نماینده مردم شریف لاهیجان و سیاهکل گفت: با توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی میتوان ظرفیت صادراتی کشور را افزایش و مناطق منطقه آزاد انزلی را به سکوی صادراتی شمال کشور تبدیل کرد.

محمدیاری نماینده مردم شریف تالش، رضوانشهر و ماسال هم خواستار افزایش محدوده تردد خودرو‌های پلاک منطقه آزاد انزلی و افزایش پهنای صنعتی تحت پوشش منطقه آزاد انزلی به منظور افزایش فرصت اشتغال در گیلان شد.

آقازاده نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم به لزوم تکمیل کریدور‌های تجاری متصل به این منطقه آزاد اشاره و افزود: اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین کریدور شمال - جنوب را برای رشد شاخص‌های اقتصادی تکمیل خواهد کرد.

نجفی نماینده مردم شریف آستانه اشرفیه هم با اشاره به تشویق فعالان اقتصادی برای صادرات محصولات کشاورزی، گفت: گیلان ۲۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که در ۳۰ درصد آن می‌توان کشت دوم انجام داد و با توجه به نیاز کشور‌های همسایه به خصوص روسیه می‌توان صادرات محصولات کشاورزی گیلان به کشور‌های حاشیه خزر را افزایش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.