سخنگوی طالبان گفت آمریکا دو مورد از توافق‌نامه‌ دوحه را عملی نکرده‌است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت رفع تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط با افغانستان بخش‌هایی از توافق‌نامه دوحه است که از سوی واشنگتن نقض شده‌اند. 

ذبیح الله مجاهد در این باره گفت: «بعضی نقاط دیگری که در آنجا ذکر شده است مثلا رفع تعزیرات و همچنان نرمال ساختن تماس و روابط با افغانستان متاسفانه امریکایی‌ها در این راستا پیش نرفتند ما هم خواهان این هستیم که قدم‌های عملی بردارند.» 

پس از امضای توافق‌نامه دوحه و خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان، واشنگتن و کابل یکدیگر را به نقض توافق‌نامه دوحه متهم می‌سازند.

سخنگوی طالبان افزود دور نشدن تحریم‌ها از سوی واشنگتن آنان را در زمینه سفر به کشورها با مشکل روبه‌رو ساخته است. 

سخنگوی طالبان گفت: «گاه گاهی سفرهای ما با مشکلات روبه‌رو می‌شود تمام سفرها نه سفرهای سیاسی نه تجاری نه بلکی گاه گاهی برخی سفرها با مشکلات روبه‌رو می‌شود که این مشکل بر گردن کسی است که تعزیرات را بر افغانستان وضع کرده‌است.»

خروج مصون نیرو‌های خارجی، ایجاد حکومت همه‌شمول، گفت‌وگوهای میان افغانان و اقدام تروریست ها از خاک افغانستان در برابر امریکا و متحدانش از چهار بخش بنیادی توافق‌نامه دوحه به شمار می‌روند.

از سویی هم، مقام‌های بلند پایه امریکایی، اتحادیه اروپا، روسیه و کشورهای آسیای مرکزی همواره از استفاده از خاک افغانستان توسط گروه های تروریستی ابراز نگرانی کرده‌اند ولی طالبان این ادعاها را رد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.