۲۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان برداشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان را پنج هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه بیش‌از ۲۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در استان برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

سید محمدرضا سید حسینی در نشست بررسی توسعه کشت گیاهان دارویی با مشارکت جهاد دانشگاهی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان دارای بیش‌از ٢٠٠ گونه گیاهی زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی است.

وی تصریح کرد: در قالب یک برنامه پنج ساله توسعه کشت گیاهان دارویی که با هدف افزایش سطح زیر کشت و شکل گیری صنعت و بازرگانی گیاهان دارویی، ارتقای سطح درآمد کشاورزان و ایجاد زمینه‌های جدید اشتغالزایی و حفظ ذخایر توارثی و اهلی سازی گیاهان دارویی در سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود، ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی سیستان وبلوچستان افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: عمده گیاهان دارویی که در هدف برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی قرار دارد شامل حنا، چای ترش، نیل یا وسمه، گل محمدی، سیر و زیره سبز، رازیانه و سیاهدانه قرار دارند.

وی تصریح کرد: برای تحقق توسعه گیاهان دارویی، تولید و توزیع انواع بذر، احداث واحدهای فرآوری، اسانس گیری و گلاب گیری، احداث مزارع الگویی با همکاری مراکز تحقیقاتی و همکاری با بهره‌برداران در کشت و صادرات محصولات تولیدی را در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار داده‌ایم.

حسینی تاکید کرد: در برنامه توسعه پنج ساله جهاد کشاورزی سطح زیر کشت و تولید گیاهان دارویی، ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه‌های مورد نیاز نیز به عنوان زنجیره ارزش برای فرآوری محصولات مد نظر قرار دارد.

به گزارش ایرنا در پایان این نشست که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه گیاهان دارویی و فرآورده‌های مرتبط با آن بین سازمان جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی استان منعقد شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار