بهره گیری از ظرفیت بنادر گیلان در رونق اقتصادی کشور

استاندار گیلان گفت: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی در جهت توسعه صادرات و رونق اقتصادی کشور در این استان ضرورت دارد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در جریان بازدید از ظرفیت‌های بنادر و دریانوردی استان گفت: تبادل سالانه ۱۰ میلیون تن کالا از ظرفیت‌های مجمتع بندری بندر انزلی است.

به گفته او، افزایش بیش از ۳۴۰ درصدی ترانزیت کالا از ابتدای سال تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال قبل برای استان گیلان بسیار حائز اهمیت و نشان دهنده حرکت اقتصاد و توسعه صادرات استان است و این حوزه باید تقویت شود.

استاندار گیلان افزود: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی در جهت توسعه صادرات و رونق اقتصادی کشور در این استان ضرورت دارد.

عباسی، همچنین بارگیری مجدد کشتی‌های خارجی را نشان از رونق صادرات و ایجاد فضای مطلوب تجارت بین الملل برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی و تنوع محصولات گیلان و جایگاه استراتژیک این استان، صادرات از نظر کیفی در کنار کمیت مورد توجه است.

او به مشکل رسوب کالا‌ها از گذشته در انبار‌های بنادر استان اشاره و تصریح کرد: در این بخش با ایجاد هماهنگی بیشتر بین مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرکات و املاک تملیکی استان، این امور تسهیل شده و بر سرعت بخشی رفع این مشکل تأکید شد.

استاندار با تأکید بر لزوم تقویت بنادر گیلان گفت: با توجه به فراهم سازی بستر‌ها برای بهره گیری از همه ظرفیت‌های بنادر بندر انزلی، کاسپین و آستارا، رونق اقتصادی منطقه مدنظر است.

عباسی از بخش‌های مختلف مجمتع بندری بنادر و دریانوردی استان در بندر انزلی شامل طرح توسعه بندر، مخازن روغن و سیلو‌های غلات، انبار‌های سرپوشیده و روند تخلیه و بارگیری کشتی‌ها بازدید و در جریان امور به صورت میدانی قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

بازدید استاندار گیلان از مجمتع بندری بندر انزلی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های متولی مرتبط با حوزه فعالیت‌های بندری در این بازدید حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار