رئيس انجمن متخصصان علوم دارويي ايران با بيان اينكه انجمن متخصصان دارويي ايران با كمترين مشكل در حوزه داروسازي فعاليت دارد گفت : اين انجمن در دو حوزه کشوری و بین المللی از چایگاه بسيار بالايي برخوردار است.

دكتر سيد فرشاد حسيني شيرازي رئيس انجمن متخصصان علوم دارويي ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه علاوه بر متغیر زمینه ای بسیار بااهمیت درآمد کمتر ، نسبت به هزینه بالاتر زندگی که تاثیر بسزایی بر اقلام حاضر در سبدهای هزینه ای خانوارهای کشور دارد، بالا بودن آگاهي زیستی مردم ، بالا بودن سطح كلي بهداشت جامعه ، و مقبولیت نسبی سيستم پزشكي كشور به نسبت کشورهای همسایه ، و نيز کنترل شدید سامانه دارويي از مرحله تولید تا توزیع و مصرف دارو در کشور از ديگر دلايل بالا نبودن سرمایه در گردش بازار دارويي به نسبت بسیاری ازصنایع و خدمات در کشور ما در قیاس با گروه قابل توجهی از دیگر کشورهای جهان مي باشد .

وي ادامه داد : با همه اين مشكلات  به شواهد و معیارهای بسیار، انجمن متخصصين علوم دارويي ايران در هر دو حوزه کشوری و بین المللی از چایگاه بسيار بالايي برخوردار است .
دكتر حسینی شيرازي تصريح كرد : اين انجمن بسيار موفق و پر فعالیت بوده و به نسبت با کمترین مشكل قابل ذکر فعاليت بسیار موثری در حوزه دارویی کشور دارد .

رئيس انجمن متخصصان علوم دارويي ايران در پايان خاطرنشان كرد : هر چند سامانه دارويي كشور سرمايه گذاري محدودی را تجربه میکند، ولی امید و سرمایه گذاری با نگاه به قابلیت ها و توانمندی ها پایه ریزی میگردد كه در این مسیر ، با نگاه به نیروی تخصصی نمونه و کارآمد و توان علمی و تجهيزاتي سامانه دارویی ایران ، ظرفيت و توان و بنيه سامانه دارويي كشور در خور توجه ارزیابی شده و انتظار التفات بيش از پيش و شایسته و درخور این سامانه بسیار منطقی و خواسته ای به حق است. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار