اعطای تسهیلات به متقاضیان واحد‌های گلخانه‌ای در مهاباد

کارشناس مسئول باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: متقاضیان واحد‌های گلخانه‌ای با توجه به نوع و مقایس گلخانه می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

سعید کریمی کارشناس مسئول باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه جهاد کشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای از متقاضیان حمایت می‌کند، گفت: گلخانه‌ها در دو نوع مقیاس کوچک و بزرگ تأسیس شده است و متقاضیان می‌توانند بسته به نوع و مقایس گلخانه میزان تسهیلات از ۱۰ درصد تا ۵ /۱۴ درصد را دریافت کنند.

وی خیار، گوجه فرنگی، فلفل، گل و گیاهان زینتی، گل شاخه بریده و توت فرنگی را در قالب تولیدات گلخانه‌ای عنوان کرد و افزود: با توجه به بحران کم آبی و کم آبی‌های اخیر و همچنین کم‌آب بر بودن محصولات گلخانه‌ها توسعه این واحد‌ها اهمیت زیادی دارد.

کریمی اضافه کرد: کشت گلخانه‌ای به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه در اقتصاد آذربایجان غربی مطرح بوده که افزایش سهم آن در بخش کشاورزی توام با کاهش ۱۰ برابری مصرف آب و افزایش چندین برابری تولید است.

وی گفت: در کنار فراهم بودن بستر صادرات و تولید، صرفه جویی در مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی، سالم سازی محیط کشت، دارا بودن استاندارد لازم در کنار کاهش هزینه‌های تولید و خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی از علل توجه بهره برداران و مسئولان به کشت‌های گلخانه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.