مدیرکل راهداری آذربایجان غربی خبر داد؛

سرمایه گذاری۳۰۰ میلیارد تومانی برای پایانه مرزی رازی

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از سرمایه گذاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومانی در ساخت پایانه مرزی رازی خبر داد.

پیمان آرامون  در بازدید از پایانه مرزی رازی خوی افزود: این پایانه در سال ۸۶ به عنوان مرز رسمی تأیید و از سال ۱۳۹۰ فعالیت در آن آغاز شد که هم اکنون عملیات اجرایی محوطه آن با ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده و سالن‌های تجاری و مسافری این مرز ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: مساحت این پایانه مرزی در حوزه تجاری و مسافری و تأسیسات جانبی ۱۰ هزار مترمربع بوده و سالن مسافری و تجاری به عنوان یکی از ویترین‌های ماندگار و زیبای قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای خدمات رسانی به مترددین و در شأن مردم کشورمان خواهد بود.

آرامون با بیان اینکه ویژگی بارز پایانه مرزی رازی تردد بالای مسافری است، خاطرنشان کرد: مرز رازی دو محدوده ایست اختیاری به مساحت ۹.۲ و ایست اجباری به مساحت ۶.۳ را داراست که آزادسازی و تأیید اراضی ایست اختیاری انجام و در مرحله برنامه ریزی برای مطالعات طرح جامع قرار دارد.

وی با بیان اینکه مرز رازی خوی یکی از سه مرز زمینی جمهوری اسلامی ایران با ترکیه است که ۶۰ کیلومتر از خوی فاصله دارد و با تسهیل تردد و ایجاد گذر مطلوب از جذابیت‌های ویژه ای برای مسافران برخوردار است، ادامه داد: این طرح در ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در سه طبقه در حال اجراست و در آستانه بهره برداری قرار دارد.

مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است و نقش مؤثری در رونق اقتصادی منطقه دارد، گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.