۱۳۰ مشعل گاز در پارس جنوبی جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۱۳۰ مشعل گاز صنایع و تاسیسات در منطقه پارس جنوبی شناسایی شده که بر اساس مصوبه دولت جمع‌آوری و بازیافت می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به آلودگی هوا در جنوب استان بوشهر به علت فعالیت صنایع در این منطقه بیان کرد: سند طرح جامع کاهش و رفع آلودگی‌های زیست محیطی در مناطق صنعتی جنوب استان بوشهر تدوین شده و همه پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی موظف به اجرای آن هستند.

وی به پیشرفت طرح‌های کاهش آلایندگی زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد طرح جامع کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عسلویه و کنگان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آغاز جمع‌آوری و بازیافت گاز در حال سوخت پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی خبر داد و گفت: ایجاد تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب، جمع‌آوری و بازیافت گاز‌های مشعل صنایع پارس جنوبی و مدیریت پسماند و حفاظت از خاک در منطقه ویژه پارس مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی کاهش آلایندگی در منطقه پارس جنوبی، ادامه داد: ۱۳۰ مشعل گاز صنایع و تاسیسات در منطقه پارس جنوبی شناسایی شده که بر اساس مصوبه دولت جمع‌آوری و بازیافت می‌شوند.

قلی‌نژاد عنوان کرد: بر اساس مصوبه دولت آخرین زمان اجرای طرح جمع‌آوری گاز مشعل‌های تاسیسات پارس جنوبی تا سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.