یک سال از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌گذرد، اما این قانون در شهرستان بافق به درستی اجرایی نشده است.

محمدعلی صمیمی فرماندار بافق گفت: اجرای این قانون در شهرستان بافق با تشکیل کارگرو‌هایی از مردادماه سال جاری آغاز شده است.

او بیان کرد: در برخی موارد روند کند تسهیلات فرزند آوری و مشوق‌های آن موضوعی است برخی که مشمولان این طرح رو گلایه‌مند کرده است.

صمیمی گفت: واگذاری زمین نیز که از مشوق‌های این قانون است، در قوس و کش سیستم‌های اداری مانده و ابلاغ آن با کندی صورت گرفته است که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل تاحدی حل شده است.

فرماندار بافق بیان داشت: بافق جوانترین شهر استان یزد است که از ۵۸ هزار نفر جمعیت این شهرستان کمتر از هشت درصد سالمند هستند و بقیه در دیگر گرو‌های سنی قرار می‌گیرند.

او افزود: به تازگی آمار‌های ازدواج و ولادت در بافق نیز شیب نزولی پیدا کرده و در مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۰ تا ۴۰ درصد کاهش ازدواج و ولادت ثبت شده است.

صمیمی خاطر نشان کرد: با این وجود اجرای درست و به موقع مشوق‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌تواند از کاهش آمار‌ها جلوگیری کند تا بافق همچنان شهر جوان استان باشد.

او گفت: در شهرستان بافق حدود ۱۰۰ نفر در قالب سه فرزندی برای دریافت زمین ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۳ نفر پیگیر مدارک نبوده‌اتد و ۴۷ نفر هم پرونده خود را تکمیل کرده اند که در قالب طرح نهضت ملی مسکن به آنان زمین واگذار می‌شود.

آذر مرادی پور مسئول طرح سامان خانواده بافق گفت: از اواخر مرداد با تبیین طرح سامان خانواده در شهرستان، فعالیت این طرح در بافق به صورت تخصصی شروع شد.

او افزود: شش کمیته به صورت تخصصی در حوزه فعالیت خود برای سنین مختلف، در حال انجام فعالیت و برنامه هستند.

مسئول طرح سامان خانواده بافق بیان کرد: آیین نامه اجرایی مسکن در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، ابلاغ نشده بود که با پیگیری‌های استان این آیین نامه به شهرستان ابلاغ شد و در حال ثبت نام هستیم.

مرادی‌پور ادامه داد: درمورد وام قرض الحسنه فرزندآوری نیز، به ازای هر فرزند ۲۰ میلیون وام چهار درصد داده می‌شود که درمورد دو قلو‌ها و سه قلو‌ها مبلغ وام افزایش پیدا می‌کند به صورتی که درمورد سه قلو‌ها تا ۱۸۰ میلیون وام تعلق می‌گیرد و یک ضامن برای این وام کافی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.