آبرسانی به روستای قوشه چشمه چشم انتظار انتخاب پیمانکار

طرح آبرسانی به روستای قوشه چشمه گالیکش که به دلیل نبود اعتبار متوقف شده بود، حالا با تامین اعتبار منتظر انتخاب پیمانکار است.

مشهدی تمکی دهیار روستای قوشه چشمه گالیکش گفت: بزرگترین مشکل مردم این روستا نداشتن آب شرب است و مجبور به خرید آب برای مصارف روزانه خود هستند.

او افزود: چند سال پیش طرح آبرسانی به روستا آغاز شد، اما به دلیل نبود اعتبار پیمانکار کار را رها کرد و حالا این طرح روی زمین مانده است.

مشهدی تمکی گفت: داشتن آب شرب از ابتدایی‌ترین نیاز‌های مردم در این روستاست و با توجه به گردشگر پذیر بودن روستا برای توسعه به آن نیاز داریم.

قزلجه سرپرست اداره آب و فاضلاب شهرستان گالیکش در این باره گفت: دو سال قبل حدود ۸۰ درصد طرح آبرسانی به روستای قوشه چشمه به انجام رسید و مخزن مورد نیاز آن‌ها ساخته شد.

او افزود: برای تکمیل این طرح تامین اعتبار انجام شده است، اما چشمه‌ای که قرار بود آب آن به این روستا منتقل شود کم آب شده است و جوابگوی نیاز روستا نخواهد بود.

قزلجه ادامه داد: پیش‌بینی شده برای رفع مشکل کم آبی این روستا و روستای سوار که از توابع شهرستان کلاله است دو چاه آب حفر و آب به سمت این دو روستا پمپاژ شود.

او افزود: مرحله اول مناقصه این طرح برای انتخاب پیمانکار برگزار شد، اما استقبالی از آن انجام نشد و امیدواریم تا پایان سال مالی امسال با انتخاب پیمانکار این مشکل حل شود.

قزلجه گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای حفر دو چاه ۲ و نیم میلیارد تومان و برای شبکه خط انتقال هم یک و میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

روستای قوشه چشمه در بخش لوه و فاصله ۴۵ کیلومتری از شهرستان گالیکش قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.