بهره مندی از خدمات بیمه با پرداخت ۵۰ هزار تومان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: همه افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله ساکن مناطق روستایی و فعالان مشاغل مرتبط می‌توانند بیمه این صندوق شوند.

ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: این صندوق یکی از چهار صندوق بیمه عمومی کشور و تنها صندوق بیمه اختیاری کشور است که خدمات مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان ارائه می‌دهد.

او افزود: همه افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر بدون شرط اشتغال و تنها به شرط سکونت می‌توانند بیمه شوند.

ابراهیمی ادامه داد: در سایر شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر مثل شهر یزد هم کلیه افراد شاغل مرتبط با کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، میراث فرهنگی، مشاغل خانگی، مربیان مهد قرآن، بسیجیان، کارگران ساختمان، قالیبافی، شاغلان فصلی، مهندسان عضو نظام مهندسی منابع طبیعی، کشاورزی و دامپزشکی در سراسر استان می‌توانند عضو این صندوق شوند.

او اظهار داشت: حق بیمه از حداقل ۵۰ هزار تومان آغاز شده و حداکثر ۱۳۳ هزار تومان است و دو برابر حق بیمه هم دولت در نقش کارفرما به صندوق پرداخت می‌کند و اعضا می‌توانند بعد از یکسال به هر دلیلی نظیر ازکارافتادگی و فوت، مستمری را دریافت کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تصریح کرد: بعد از سن ۶۵ سالگی هم با حداقل پرداخت ۱۵ سال مستمری بازنشستگی را دریافت کنند.

ابراهیمی خاطرنشان ساخت: سوابق این صندوق پس از اشتغال در جای دیگر و عضویت در یک صندوق بیمه دیگر، قابل تبدیل است و می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: مبنای پرداخت مستمری در این صندوق بر اساس سطوح درآمدی است که افراد انتخاب می‌کنند و بعد از یکسال هر فردی که بیمه می‌شود اگر اتفاقی بیفتد؛ دو سوم سطح درآمد مبنای پرداخت حق بیمه، حقوق دریافت می‌کند و بعد از ۳۰ سال همه سطح درآمدی را دریافت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: این قشر به دلیل اینکه تشکل صنفی ندارند، از کمک‌های دولت و مجلس برای افزایش مستمری محروم هستند و امیدواریم نمایندگان مجلس و دولتمردان نیم نگاهی به روستاییان و کشاورزان و عشایر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.