گاردین:

پناهندگان افغانستانی ثبت شده در یونان بی خانمان هستند + فیلم

گاردین در گزارشی اعلام کرد سیستم شکست خورده مهاجرتی یونان شمار قابل توجهی از پناهجویان افغانستانی را دچار بی خانمانی کرده است.

گاردین اعلام کرد اگرچه براساس قوانین پناهجویی یونان، دولت این کشور موظف به تامین محل اسکان برای پناهجویانی است که موفق به کسب اقامت شده اند، اما عملا شمار قابل توجهی از پناهندگان افغانستانی ثبت شده در یونان گرفتار بی خانمانی شده اند.

سیستم ورشکسته و از هم پاشیده پناهجویی در یونان هیچ خدماتی به پناهجویانی که موفق به اخذ اقامت شده اند، ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین پناهندگان به ناچار در خیابان‌ها می‌خوابند، کودکانشان به مدرسه نمی‌روند، از هیچ امنیتی برخوردار نیستند، به مراقبت پزشکی دسترسی ندارند.

یک افسر حمایت از پناهندگان در یونان به گاردین گفته است: فقر برای پناهندگانی که در یونان به رسمیت شناخته شده اند، تقریبا اجتناب ناپذیر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت پناهندگان به رسمیت شناخته شده در یونان وخیم است اما هماهنگ کننده حقوقی پناهندگان معتقدند در آتن این امر عادی است که افرادی که در یونان به آن‌ها وضعیت اقامت داده شده است، با فقر و بی خانمانی مواجه می‌شوند.

آنها می گویند دلیل این امر آن است که آن‌ها حتی به دلیل بوروکراسی سیستم پناهندگی یونان نمی‌توانند حسابی بانکی برای دریافت یارانه‌های محدود باز کنند.

مخاطره‌آمیز بودن زندگی پناهندگان افغانستانی در یونان تاکنون بارها مستند شده است.

آن‌ها هیچ آینده مشخصی پیش روی خود نمی‌بینند، زیرا کشورهای دیگر از بررسی درخواست اقامت آن‌ها به دلیل برخورداری از شرایط مطلوب در یونان به دلیل پذیرفته شدن به عنوان پناهنده سر باز می‌زنند.

وزارت مهاجرت یونان نیز از هرگونه اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار