دو برابر شدن سطح گلخانه‌های فعال استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از دو برابر شدن سطح گلخانه‌های فعال استان تا آخر سال خبر داد.

رحمان فیض‌قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح کنونی گلخانه‌های فعال استان را ۵۴ هکتار عنوان کرد و گفت : تا پایان سال سطح گلخانه‌های فعال استان دو برابر خواهد شد.

فیض قربانی با اشاره به در دست راه اندازی بودن ۱۱۰ هکتار گلخانه در استان، گفت: این گلخانه‌ها پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۹ درصد داشته و ۵۰ هکتار از آن‌ها تا پایان سال وارد فاز تولید خواهد شد که عمده این گلخانه‌ها به تولید محصولات خارج از فصل اختصاص دارند.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده گلخانه‌های استان کرمانشاه در شهرستان کرمانشاه و بخشی در شهرستان‌های قصرشیرین، صحنه و اسلام آبادغرب فعال است، افزود: بجز سه شهرستان پاوه، گیلانغرب و ثلاث باباجانی در بقیه شهرستان‌ها کم و بیش فضای گلخانه‌ای داریم.

وی با اشاره به حمایت از توسعه گلخانه‌ها در استان، گفت: به افراد متقاضی که زمین و آب کافی برای توسعه گلخانه‌ها داشته باشند، با اولویت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت اختصاص پیدا می‌کند.

فیض قربانی توسعه گلخانه‌ها را دارای توجیه اقتصادی دانست و از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خواست برای سرمایه‌گذاری در حوزه گلخانه‌ها در استان پای کار بیایند.

 وی با اشاره به بهره‌وری بالای کشت محصولات گلخانه‌ای یادآور شد: کشت‌های گلخانه‌ای مصرف آب را بیش از یک ششم کاهش داده و در عین حال میزان تولیدات آن در حدود ۱۰ برابر کشت‌های سنتی است، ضمن اینکه گلخانه‌ها اشتغال‌زایی بالایی هم دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار