۸۵۰ گردشگر از موزه مردم‌شناسی مهاباد بازدید کردند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: امسال ۸۵۰ گردشگر داخلی و خارجی از موزه مردم‌شناسی «حمام میرزا رسول» این شهر بازدید کردند.

ناصر صدفی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: حمام میرزا رسول یکی از اماکن تاریخی مهاباد و از جمله بنا‌های اواخر دوره صفویه و اوایل دوره قاجاریه است که به دلیل شیوه خاص معماری، تزیین داخلی و خارجی و آجرنما‌های زیبای آن از اهمیت تاریخی زیادی در منطقه برخوردار بوده و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: موزه مردم‌شناسی مهاباد علاوه به اینکه دارای یک هزار و ۱۸۷ قلم انواع اشیای فرهنگی، تاریخی و مطالعاتی است؛ مکان آن نیز به دلیل اینکه یک حمام عمومی در دوره صفوی بوده همواره مورد توجه علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد ادامه داد: در این حمام جلوه‌هایی از فرهنگ غنی و قدیمی این منطقه به نمایش گذاشته شده است و لباس‌ها و پوشش‌های مختلف مردانه و زنانه برای آیین‌های مختلف و متداول منطقه در آن به چشم می‌خورد.

صدفی با بیان اینکه از نظر تعداد اشیای اهدایی، موزه مهاباد در سطح کشور کم‌نظیر است و نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند، افزود: این موزه همه روزه جز روز‌های تعطیل از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۱۵ برای بازدید مسافران و شهروندان مهیا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.