استاندار زنجان:

۶۷ کیلومتر از پروژه فاضلاب شهرستان ابهر باقیمانده است

محسن افشارچی گفت: تکمیل پروژه فاصلاب شهرستان ابهر و آب برگشتی از آن، دغدغه‌های محیط زیستی و تامین آب صنایع را در منطقه رفع می‌کند.

 محسن افشارچی، استاندار زنجان روز پنجشنبه در دیدار با شماری از معتمدان و مردم شهرستان ابهر به آغاز عملیات اجرایی تکمیل شبکه فاضلاب شهر ابهر اشاره کرد و گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود با تکمیل ۶۷ کیلومتر از باقیمانده شبکه فاضلاب، همه شهر را تحت پوشش قرار خواهد داد و  تکمیل پروژه فاصلاب ابهر و آب برگشتی از آن، دغدغه‌های محیط زیستی و تامین آب صنایع را در منطقه رفع می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این بخشی از عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهر ابهر به طول ۸۵ کیلومتر اجرایی شده و نمیه کاره مانده بود و مطابق قول پیمانکار این طرح تا ۲ سال آینده به تکمیل خواهد شد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان ابهر داشته‌ها و آورده‌های زیادی دارد، اظهار داشت: در زمان حاضر از محدوده ۷۰۰ هکتاری شهرکت صنعتی افق ابهر، ۳۵۰ هکتار آن دست نخورده مانده است و این ظرفیت در آن وجود دارد که طرح‌های گلخانه‌های و کشاورزی در بخشی از این شهرک مستقر شود.

افشارچی به تدوین اطلس سرمایه گذاری استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این اطلس داشته‌های همه مناطق استان و برنامه‌های پیش بینی شده برای هر یک از آنها، به دقت مورد توجه قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون نگاه دولت محور و متکی به نفت در توسعه کم رنگ شده است، افزود: باید در اجرای پروژه‌ها از ظرفیت بخش خصوصی بهره بگیریم.

افشارچی با اشاره به افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری از محل مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: سال آینده سهم استان از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ۲ و نیم برابر خواهد شد و از این جهت لازم است از توان شورا‌های شهر و شهرداری‌ها در توسعه و عمران شهری بیشتر بهره گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.