«قصه‌های بیداری» منتشر شد+ برشی از کتاب

کتاب «قصه‌های بیداری» به نویسندگی مرتضی کاشانی‌نژاد ابیانه در ۱۲۰ صفحه روانه بازار نشر شد.

 کتاب «قصه‌های بیداری» به نویسندگی مرتضی کاشانی‌نژاد ابیانه در ۱۲۰ صفحه توسط انتشارات بید در قطع رقعی چاپ و منتشر شد.

کتاب «قصه‌های بیداری» خرداد ماه امسال در تهران از سوی آکادمی انسان بی‌نهایت رونمایی و در مرداد ۱۴۰۱ به چاپ رسید.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده‌است: «امروزه ما خانه‌های بزرگتر، اما خانواده‌های کوچک‌تر، آسایش بیشتر، اما آرامش کمتر، مدرک بالاتر، اما درک پایین‌تر، اطلاعات بیشتر، اما مهارت کمتر، متخصصان بیشتر، اما مشکلات بیشتر، دارو‌های بیشتر، اما سلامتی کمتری داریم.

بدون ملاحظه روز‌ها را می‌گذرانیم، خیلی کم می‌خندیم، خیلی تند رانندگی می‌کنیم، خیلی زود عصبانی می‌شویم، تا دیروقت بیدار می‌مانیم، خیلی خسته از خواب برمی‌خیزیم، خیلی کم مطالعه می‌کنیم، اغلب اوقات تلویزیون تماشا می‌کنیم و به ندرت دعا می‌کنیم.

دارایی‌های بیشتر، اما ارزش‌های کمتر، خیلی کم با همدیگر صحبت می‌کنیم، ولی دروغ زیاد می‌گوییم، با زندگی ساختن را یاد گرفته‌ایم، اما نه زندگی ساختن را، تنها به زندگی سال‌های عمر را افزوده‌ایم و نه زندگی را به سال‌های عمرمان.

ما ساختمان‌های بلندتر داریم، اما همت کوتاه‌تر و بزرگراه‌های پهن‌تر، اما دیدگاه‌های باریک‌تر، بیشتر خرج می‌کنیم، اما کمتر رضایت داریم. بیشتر می‌خریم، اما کمتر لذت می‌بریم. تا ماه رفته و برگشته‌ایم، اما حاضر نیستیم برای ملاقات همسایه جدیدمان از این سوی خیابان به آن سو برویم. فضای بیرون را فتح کرده‌ایم، اما فضای درون (خود) را نه. ما اتم را شکافته‌ایم، اما تعصب خود را نه.

بیشتر می‌بینیم، اما کمتر یاد می‌گیریم، بیشتر برنامه می‌ریزیم، اما کمتر به انجام می‌‎رسانیم. عجله کردن را آموخته‌ایم نه صبر کردن را. درآمد‌های بالاتر، اما اصول اخلاقی پایین‌تری داریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار