جهاد تبیین جامعه را از ابتذال و انحراف نجات می‌دهد

امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان در فتنه و اغتشاش اخیر فرهنگ جامعه را نشانه گرفته‌اند که در این عرصه جهاد تبیین یک ضرورت و رسالت همگانی است.

 آیت‌الله غلامعلی صفایی امام جمعه بوشهر در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا «سلام‌الله علیها» در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فرهنگ را پایه و اساس تمدن دانست و اظهار داشت: منشاء تمام تمدن‌ها فرهنگ است از این نظر نگرش نظام سرمایه‌داری و استکباری توجه به رفتار و فرهنگ ملت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نظام امپریالیستی، سرمایه‌داری و مارکسیست دچار انحطاط شده است، تصریح کرد: آنان حیات انسان‌ها و جامعه را تعاملات اقتصادی و سرمایه‌داری می‌دانند و هر جا که منابع ثروت باشد مورد تهاجم قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) یک کار بزرگ در تاریخ جهان انجام داد و آن هم جهاد تبیین است خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام کرد حیات جامعه منوط به فرهنگ پایه در همه عرصه‌ها است.

امام جمعه بوشهر داشتن فرهنگ پایه در اقتصادی، سیاست، تعاملات اجتماعی، نظام خانواده، حکمرانی و دیگر حوزه‌ها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: سخنان حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلامی (ص) انسان را به فرهنگ پایه و جهاد تبیین هدایت می‌کند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه جهاد تبیین جامعه را از ابتذال و انحراف نجات می‌دهد تصریح کرد: دشمنان در فتنه و اغتشاش اخیر فرهنگ جامعه را نشانه گرفته‌اند که در این عرصه جهاد تبیین یک ضرورت و رسالت همگانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر جهاد تبیین را راهکار مهم برای مقابله با اهداف دشمنان و فتنه دانست و گفت: بزرگترین پیام حضرت فاطمه زهرا (س) جهاد تبیین است که همه آحاد جامعه اسلامی در این عرصه باید نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر جنایت کشور‌های آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، کانادا و دیگر کشور‌های غربی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این کشور‌ها که ادوار مختلف تاریخی جنایت و ظالم‌های فراوانی علیه انسان‌ها و جامعه بشری کرده‌اند خود را مدافع حقوق بشر قلمداد و کشور‌های که از استقلال خود دفاع، ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زن در جامعه غربی مصرف‌گرایی معرفی شده است تصریح کرد: در نظام سرمایه‌داری زن جایگاه مصرف‌گرایی دارد و این درحالی است که زن در جامعه اسلامی از جایگاه مهم برخوردار و دارای احترام و تکریم ویژه است.

امام جمعه بوشهر با استناد به تعریف حضرت زهرا (س) از جایگاه زن در جامعه خاطر نشان کرد: زن واسطه فیض خلقت از سوی خداوند متعال معرفی شده و در جامعه اسلامی از منزلت و جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.