وجود ۳۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری

۳۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس استان چهارمحال و بختیاری گرفتار آفت شده است.

علی احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۳۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در این استان، گفت: از این میزان حدود ۳۰ هزار هکتار درگیر آلودگی و آفت شده است.

وی اظهار داشت: علاوه‌بر خشکیدگی، آفت کرم جوانه‌خوار مهمترین تهدید برای جنگل‌های بلوط استان به شمار می‌رود که در فصل تابستان چالش آفرین می‌شود و یکی از کانون‌های این آلودگی جنگل‌های واقع در منطقه هلن است.


بیشتر بخوانید


احمدی با بیان اینکه ۸۲ درصد از مساحت این استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل داده است، اضافه کرد: بر این اساس ۲۰ درصد مساحت استان جنگل و ۶۲ درصد آن مراتع است و ۸۴ درصد مساحت استان در حوضه آبریز کارون بزرگ، ۱۳ درصد آن در حوضه زاینده‌رود و سه درصد آن در حوضه دز قرار دارد.

وی، همچنین از وجود یک میلیون هکتار گون‌زار و گونه مرتعی در استان خبر داد و گفت: این مراتع ارزش غذایی دارند و موجب رونق دامپروری در استان شده است، اما باید توجه داشت که این منابع به نحوی بهره‌برداری شود که تنها مختص به یک نسل نباشد و نسل‌های آینده نیز فرصت استفاده از آن را داشته باشند.

احمدی، اعتبارات اختصاص یافته به اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت را ۳۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن ابلاغ و در حوزه آبخیزداری جذب شده است.

وی، پارک آبخیزداری جهانبین واقع در هفشجان را از طرح‌های مهم این اداره‌کل برشمرد و گفت: این طرح در چهار فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن پارسال اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار