سند زیست بوم فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان در حال نگارش است

کارشناس پژوهش و مدیر تهیه و تنظیم سند زیست بوم در حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سند زیست بوم فرهنگ و هنر در استان در حال نگارش و بروزرسانی است.

فاطمه آچنگان  اظهارداشت:سند زیست بوم فرهنگ و هنر یک مجموعه کامل از اطلاعات و داده‌ها درباره فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، داشته‌ها، اولویت‌ها، چالش‌های فرهنگی و اجتماعی در استان بوده که در حال نگارش و بروزرسانی است.

وی گفت: در سند زیست بوم فرهنگ و هنر، مجموعه‌ای از مولفه‌های هویت بخش سیستان و بلوچستان اعم از وقایع مهم معاصر، نام نگاری شهدا و مفاخر استان، فهرستی از میراث مادی و معنوی، مهمترین مساله‌ها و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی، توصیفی از زیرساخت‌های موجود فرهنگی، هنرمندان توانمند سیستان و بلوچستان، وضعیت فرم‌ها و گونه‌های هنری و داده‌هایی از این قبیل نگاشته شده که در مجموع مواد لازم برای برنامه‌ریزی فرهنگی را در اختیار سیاست گزاران و متولیان حوزه فرهنگ و سایر حوزه‌های خدماتی در استان قرار می‌دهد.

وی گفت: فعالیت‌های پژوهشی این سند از سال گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شده و نسخه اولیه آن در اواخر سال ۱۴۰۰ آماده و هم‌اینک نیز در حال تصحیح نسخه نهایی و بروزرسانی است و تا پایان دیماه سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در مراسمی رونمایی می‌شود.

مدیر تهیه و تنظیم سند زیست بوم در حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در فرآیند تهیه این سند مجموعه‌ای شامل ۴۰ نفر از کارشناسان حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه مورد توجه بودند و از نظرات آنان در این شیوه پژوهشی که می‌توان از آن با نام شیوه دلفی یاد کرد، استفاده شده و این نظرات در قالب ارسال فرم برای کارشناسان و نشست‌های حضوری و مباحثه‌ای با کارشناسان و پژوهشگران گردآوری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار