باید از صنعت تولید مرغ در خوزستان حمایت شود

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اگر مرغ تولید شده مرغداران روی زمین باقی بماند، مرغدار آسیب خواهد دید و در صورتی که تولیدکننده مرغ و مرغدار آسیب ببیند در ماه‌های آینده تامین مرغ و همچنین قیمت آن چالشی بسیار جدی برای استان خواهد بود.

علی رحم کریمی گفت: باید از صنعت تولید مرغ در استان حمایت شود و با توجه به اینکه اکنون قیمت مرغ کشتار روز به قیمتی حتی پایین‌تر از قیمت مصوب رسیده است انتظار داریم از این بخش حمایت ویژه شود.

 معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: اگر حمایت از تولیدکنندگان مرغ در استان خوزستان با توجه به تولیدی که انجام شده است، صورت نگیرد قطعا آن‌ها متضرر می‌شوند و در دوره بعدی توان جوجه‌ریزی و تولید را نخواهند داشت و مجددا با کاهش جوجه‌ریزی شاهد افزایش قیمت مرغ خواهیم بود.

به گفته او انتظار داریم با توجه به قیمت مناسبی که اکنون مرغ در بازار استان استان دارد، شرکت‌ها و نهاد‌هایی که امکان حمایت از تولیدکنندگان مرغ را دارند مرغ کشتار شده را از آن‌ها خریداری کنند.

کریمی می گوید: مردم، شرکت‌های بزرگ و فعال در خوزستان و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام می‌توانند مرغ کشتارشده توسط تولیدکنندگان را از آن‌ها خریداری کنند تا این صنعت با چالش جدی در بحث جوجه‌ریزی ماه‌های آینده مواجه نشود.

به گفته او اگر مرغ تولیدشده مرغداران روی زمین باقی بماند، مرغدار آسیب خواهد دید و در صورتی که تولیدکننده مرغ و مرغدار آسیب ببیند در ماه‌های آینده تامین مرغ و همچنین قیمت آن یک چالش بسیار جدی برای استان خواهد بود و از این رو انتظار داریم تا بخش‌های مختلف از مرغداران در استان حمایت کنند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام در حال خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان است. این شرکت مرغ سویه آرین را از مرغداران خریداری می‌کند و شرکت‌ها و بخش‌های دیگر نیز می‌توانند سایر مرغ‌های تولیدشده را خریداری کنند.

برچسب ها: تولید مرغ ، صنعت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ماکه درآمدمون اجازه نمیده حتی ماهی یه دونه بخریم با کیلویی شصت وپنج تومان چطور حمایت کنیم چرابرایکباراونا ماراحمایت نمیکنن خیلی ازمردم اهواز شرایط ماراداران چون کرایه خونه رابا یارانه میدیم وبااین اوضاع چه میشه کرد کی مارانجات بده