مشهد/ استاندار خواستار شد؛

استفاده از ظرفيت فني و مهندسي خراسان رضوي در بازسازي عتبات عاليات

استاندار خراسان رضوي خواستار استفاده از ظرفيت فني و مهندسي استان در بازسازي عتبات عاليات شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود صلاحي در ديدار با هيات امناي ستاد بازسازي عتبات عاليات استان با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين ستاد نقش برقراري ارتباط بين مردم و حرم مقدس امامان معصوم(ع) در عراق به منظور بازسازي، توسعه و نوسازي ايفا مي كند.

وي با اشاره به لزوم هماهنگي ميان ستاد بازسازي عتبات عاليات استان با ستاد مركزي، افزود: اين ستاد بايد قبل از اجراي هرگونه عملياتي، اين اماكن مقدس را بازديد و پس از طراحي و تصويب در جلسه هيات امنا، عمليات اجرايي آن را با كمك هاي مالي خيرين آغاز كند.

استاندار خراسان رضوي گفت: علاوه بر جمع آوري و ساماندهي كمك هاي مالي خيرين، استان داراي توان فني و مهندسي بسيار بالايي است كه بايد از اين ظرفيت نيز در توسعه اماكن مقدس در عراق استفاده كرد.

صلاحي با بيان اينكه هيچ توفيقي بالاتر از اين نيست كه انسان بتواند خدمتي به بهترين اماكن روي زمين بكند، تصريح كرد: به منظور ترغيب بيش از پيش مردم براي شركت در اين كار خداپسندانه بايد اطلاع رساني و شفاف سازي اقدامات انجام شده از سوي ستاد استان صورت پذيرد.

وي به فرمانداران توصيه كرد با ستادهاي بازسازي در شهرستان ها همكاري و نسبت به اطلاع رساني از تشكيل اين ستاد و فعاليت هاي آن به مردم در سطح شهرستان برنامه ريزي كنند.

جعفري دهنوي مسوول ستاد بازسازي عتبات خراسان رضوي نيز ضمن ارائه گزارشي از آخرين اقدامات صورت گرفته گفت: اين ستاد در 23 شهرستان استان تشكيل شده و همه اكنون مشغول به فعاليت مي باشد.

وي افزود: تاكنون حدود 950 ميليون تومان كمك هاي مردمي شامل وجه نقد و طلا در استان جمع آوري و ارسال شده كه در نتيجه 14 پروژه در شهرهاي نجف، كربلا، كاظمين و سامرا اجريي شده است.

دهنوي اظهار داشت: ساخت و ترميم گنبد حرمين شريفين كاظمين با كمك خيرين خراسان اقدام ماندگاري در تاريخ است و مسقف كردن يكي از صحن ها و تعبيه يك زير زمين در صحن ديگري از حرم امام كاظم(ع) و امام جواد(ع) دو پروژه اي است كه به همت ستاد بازسازي عتبات استان اجرايي خواهد شد. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.