سرشماری کل و بز منطقه خرمنه سر طارم استان زنجان

سرشماری حیات وحش منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم با حضور ۲۸ کارشناس و محیط بان صورت می‌گیرد.

رستمی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان از آغاز شمارش کل و بز در بخش کوهستانی منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم بمدت دو روز خبر داد.

رستمی افزود: سرشماری کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم با همکاری ۲۸ نفر از کارشناسان و محیط بانان صورت می گیرد.

وی گفت : سال گذشته تعداد ۷۳۲ راس و سال ۱۳۹۹، ۶۴۰ راس کل و بز در این منطقه از استان زنجان مشاهده و سرشماری شد که پیش بینی می‌شود به خاطر مساعد بودن شرایط زیستی، امسال جمعیت آن بیشتر از سال گذشته باشد.

رستمی افزود: در سال‌های گذشته در حین سرشماری کل و بز‌های این منطقه، پلنگ نیز مشاهده و از این حیوان بسیار زیبا فیلمبرداری شد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم، محیطی مستعد و مناسب برای زیست این گونه جانوری شاخص است، گفت: اگر مردم این منطقه همراهی‌های لازم را داشته باشند و شکارچیان غیرمجاز نیز دست به شکار نزنند، به حتم جمعیت کل و بز می‌تواند به بالای ۲ هزار راس نیز برسد.

منطقه خرمنه که از اول آبان ماه سال ۸۱ شکار ممنوع اعلام شده در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز در شهرستان طارم واقع شده است.

وسعت منطقه حدود ۷۷ هزار هکتار بوده و حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم‌ها است.

از گونه‌های گیاهی نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، راش، آلبالو تلخه، بادام کوهی و انواع گون برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.