سهم ۵ درصدی مراکز علمی کاربردی از کل دانشجویان استان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه، سهم مراکز علمی کاربردی را از کل دانشجویان استان پنج درصد اعلام کرد .

سلیمان شفیعی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه امروز(۲۱ آذر) در مراسم معارفه رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، با اشاره به سابقه ۳۱ ساله فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت : براساس ماموریتی که در اسناد بالادستی برای این دانشگاه تعریف شده، باید به مقوله اشتغال و مهارت آموزی ورود کند. 

وی با بیان اینکه این رویکرد در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه پیگیری می شود، گفت: طی چندماه اخیر ارزیابی هایی را از وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه داشتیم که نتایج حاکی از آن بود که میزان جذب فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی به بازار کار خوب است. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با تاکید براینکه مراکز علمی کاربردی استان به منظور تسریع در جذب فارغ التحصیلان به بازار کار باید اقداماتی همچون ایجاد بستری برای تجربه محیط کار واقعی را برای دانشجویان فراهم کنند، افزود: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر در این زمینه عملکرد مثبتی داشته است. 

وی اضافه کرد: کرمانشاه استانی در حال توسعه است و اشتغال و بیکاری از مسائل جدی آن به شمار می رود، لذا مراکز علمی کاربردی می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند. 

شفیعی یکی از راهکارهای کمک به افزایش اشتغال در استان را برگزاری دوره های پودمانی تکمیلی تخصصی برای دانشجویان اعلام کرد و گفت: برای نمونه در دانشگاه رازی تعداد قابل توجهی دانشجو داریم که می توانیم برای آنها چنین دوره هایی برگزار کنیم تا با بازار کار آشنا شوند. 

وی بر لزوم توجه به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در مراکز علمی کاربردی بویژه جهاد دانشگاهی هم تاکید کرد و افزود: به واسطه کاهش تعداد دانشجویان در مراکز علمی کاربردی طی سالهای اخیر، درآمد آنها نیز کاهش پیدا کرده است، لذا بنظر می رسد راهبرد برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت می تواند به افزایش درآمد این مراکز کمک کند. 

شفیعی ادامه داد: در شرایط فعلی و با حضور دانشگاه های بزرگ دیگر رقابت برای جذب دانشجویان سخت تر است و تنها حدود پنج درصد از دانشجویان استان در مراکز علمی کاربردی تدریس می کنند، لذا آموزش های کوتاه مدت باید در دستور کار قرار گیرد. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: مراکز علمی کاربردی استان باید نقش مهم خود در توسعه آموزش های مهارتی و سوق یافتن دانشجویان و جوانان به سمت بازار کار را به مسئولین و مدیران ارشد استان معرفی کنند و از طرفی با هنرستان ها، آموزش و پرورش و دستگاه های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد و ...برای ارائه آموزش به افراد تحت پوششان ارتباط بگیریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار