روسیه:

استرالیا از تحقیق درباره جنایات در افغانستان امتناع می کند

وزارت خارجه روسیه، استرالیا را به دلیل امتناع از تحقیق درباره جنایات در افغانستان به ریاکاری متهم کرده است.

 سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد بی اطلاعی کانبرا از موضوع جنایات نظامیان این کشور در افغانستان و عدم تمایل به تحقیق در مورد آن، حکایت از ریاکاری سیاستمداران استرالیایی دارد.

بی میلی به پرداختن به این موضوع نشان دهنده ریاکاری طبقه سیاسی استرالیا است که همیشه تعهد خود را به «نظم جهانی مبتنی بر قوانین، حمایت از حقوق بشر، احترام به قوانین بین المللی و مواردی از این دست نشان می دهد، اما در این واقعیت از معیارهای دوگانه پیروی می کند.

وزارت خارجه استرالیا افزود استرالیا امروز در تلاش است تا نتایج گزارش قاضی پل بریتون در مورد جنایات جنگی استرالیا در افغانستان را مخفی نگه دارد. همزمان، فعالان و اصحاب مطبوعات همچنان خواستار محاکمه مسئولین شده اند.

وزارت خارجه روسیه یادآور شد که دو سال از انتشار این گزارش می گذرد و توصیه های اصلی این سند عملی نشده است.

این وزارت افزود: به ویژه، هیچ یک از ۱۹ پرسنل نظامی فعال یا سابق که مدارک جنایات ارتکابی آنها در خاک افغانستان علیه آنها به دست آمده بود، مسئولیت کیفری ندارند.

گزارش بریتون در نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. در مورد خشونت و قتل هایی که توسط اردوی استرالیا علیه غیرنظامیان و افراد غیرمسلح در افغانستان انجام می شود صحبت کرده است. این سند حاوی اتهامات ۳۹ قتل بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار