مهارت افزایی دانشجویان هدف دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان

رییس و دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان گفت: امسال هدف دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان علاوه بر تحصیل دانشجویان، مهارت افزایی آنان است .

مسعود اکبری زاده  به مناسبت ۲۱ آذر سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد مرکزی سند تحول و توسعه را برای همه استان‌های کشور راه اندازی و از امسال اجرایی کرده که براساس آن هر سه ماه باید گزارش عملکرد به تهران ارسال شود.

وی بیان کرد: امسال حدود ۱۰۰ رشته محل مهارتی برای مهارت آموزی دانشجویان این دانشگاه راه اندازی شده و دانشجویان می‌توانند در یک زمان در دو رشته به صورت همزمان تحصیل کنند.

اکبری زاده اظهار کرد: این دانشگاه در ۲۱ آذرماه سال ۶۱ و مدت کوتاهی بعد از دانشگاه آزاد تهران راه اندازی و بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی در کشور دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان افزود: این دانشگاه از سال ۹۷ به عنوان دانشگاه پیشرو و مردم محور فعالیت می‌کند و در اکثر استان‌های کشور تلاش برای رسیدن به این مهم آغاز شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد زاهدان با ۶ واحد دانشگاهی و دو مرکز آموزشی از سال ۹۷ گسترش یافته و هم اینک با ۲۶ پردیس در استان فعالیت می‌کند که اقدامات لازم برای ایجاد چهار پردیس دیگر در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریعتر با رشته‌های جدید آمایش شده و براساس نیاز شهرستان‌ها راه اندازی شوند.

وی افزود: دانشگاه آزاد زاهدان یک دانشگاه ویژه است و واحد چابهار و ایرانشهر درجه یک و سایر واحد‌ها درجه دو و سه هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان اظهارداشت: این دانشگاه ۱۲۰ رشته و هفت دانشکده دارد که امیدواریم واحد‌های دیگر نیز با ارتقای سطح موفق به راه اندازی دانشکده شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک ۳۳ هزار دانشجو در بیش از ۱۹۰ رشته محل و ۵۰۲ کارمند و ۲۷۲ هیات علمی تمام وقت در دانشگاه‌های آزاد استان هستند.

اکبری زاده با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از نظر صنعتی شدن در حال رشد است، گفت: این استان به عنوان قطب میوه‌های گرمسیری و دارو‌های گیاهی ثبت شده که فارغ التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت کرده و به پارک علم و فن آوری معرفی و شرکت ثبت کنند.

وی افزود: هم اینک ۱۲ دستاورد این استان که به مرحله پیش تولید و تولید رسیده در نمایشگاه دانشگاه آزاد تهران به نمایش درآمده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان بیان کرد: تمامی واحد‌های این دانشگاه مجهز به مراکز رشد هستند و هفت واحد تحقیقاتی و انجمن‌های علمی در تمام رشته‌ها فعال است و این دانشگاه تاکنون موفق به چاپ ۵۳ کتاب، ۲۶ طرح برون دانشگاهی، بیش از هزار و ۵۰۰ مقاله و ۶ مجله علمی و پژوهشی شده که تا پایان سال گرید پژوهشی را اخذ خواهد کرد.

وی گفت: متاسفانه در دوره‌ای با افت دانشجو مواجه بودیم و برای بودجه امسال ۳۱ هزارو ۱۰۰ دانشجو پیش بینی شده بود که خوشبختانه بیش از ۳۲ هزار نفر ثبت نام کردند و ساختمان دانشکده‌ها تجمیع و در راستای بهینه سازی پیش رفته است.

اکبری زاده ادامه داد: استخر، کلینیک، خوابگاه فاز سه الزهرا و داروخانه دانشگاه آزاد زاهدان نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی گفت: دانشگاه آزاد در سالجاری بیشترین میزان افزایش حقوق تا ۳۴ درصد را داشته و در مهرماه نیز افزایش محدودی صورت گرفته و حق عائله مندی و اولاد دو برابر شده و امیدواریم تا پایان سال زیاندهی از بین برود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان افزود: سه آزمایشگاه نیز در حال راه اندازی و دریافت مجوز می‌باشد و در این زمینه تفاهمنامه با اداره استاندارد امضا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار