رونق گلخانه‌های نهبندان با اجرای طرح گاز رسانی

گلخانه‌های نهبندان با گازرسانی به مجتمع گلخانه‌ای نهبندان جانی دوباره می‌گیرند.

یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای نهبندان در فصل سرما تامین سوخت مورد نیاز برای ایجاد گرمایش در گلخانه است و با فرا رسیدن زمستان موضوع نبود گاز برای ایجاد گرما بیشتر از سایر فصول احساس می‌شود که در همین خصوص نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از اجرای گازرسانی به مجتمع گلخانه‌ای نهبندان خبر داده است.

او  افزود: برای اجرای این پروژه اعتبار زیادی نیاز بود و از سوی دیگر می‌بایست طبق ضوابط شرکت ملی گاز کشور هزینه گازرسانی به این مجتمع را مالکان گلخانه‌ها پرداخت می‌کردند و این امر برای تولید توجیه اقتصادی نداشت و از سوی دیگر باید تعداد گلخانه‌های این مجتمع چند برابر تعداد کنونی می‌رسید تا طبق روال عادی گازرسانی انجام می‌گرفت.

نخعی با تشکر از مسئولین وزارت نفت و شرکت ملی گاز کشور برای مساعدت در تامین اعتبار این پروژه، ادامه داد: از این رو پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی با وزارت نفت و شرکت ملی گاز کشور انجام دادیم و مقرر شد تا این پروژه از محل اعتبارات شرکت ملی گاز کشور اجرا شود.

به گفته  نماینده مجلس  این پروژه در مسیری به طول ۱۱ کیلومتر و با خط لوله ۶ اینچ اجرا شده که در مسیر آن یک ایستگاه تقلیل فشار نیز احداث شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین گازرسانی به واحد‌های تولیدی نهبندان را مهم برشمرد و افزود: گاز یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه صنعت و تولید هر منطقه به شمار می‌رود و از این رو مسئولان وزارت نفت همکاری‌های مثمر ثمری برای این امر داشته اند که جای تقدیر دارد.

گفتنی است مجتمع گلخانه‌ای نهبندان ۲۴ واحد گلخانه دارد که برای ۱۶۷ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار