مسکن ملی با الحاق اراضی به محدوده شهر‌ها سرعت می گیرد

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از الحاق به بافت و تغییرکاربری بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی به محدوده شهر‌های استان خبر داد.

سید محمد نظری در خصوص وضعیت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن مازندران، گفت:در جهت سرعت بخشی به تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در مازندران تاکنون ۵۰۰ هکتار اراضی در محدوده شهر‌های استان تغییر کاربری و الحاق به بافت شده است.

او افزود: با اقدامات بعمل آمده تاکنون اراضی مورد نیاز برای ۲۷ واحد در شهر‌های بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، تامین شده است.

نظری گفت: با استفاده از تجارب مسکن مهر، در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده است تمام اراضی این طرح نزدیک شهر‌ها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد و زمین‌های الحاقی نیز مورد تایید تمام کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی استانی و کشوری است.

او با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رفع کمبود اراضی طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی است، افزود: ماده ۱۰ قانون جهش تولید به این موضوع پرداخته و صراحتاً اعلام کرده است که با درخواست وزارت راه و شهرسازی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ظرف ۲ ماه اراضی مربوطه را در اختیار آن وزارتخانه قرار دهند.

نظری گفت: مطابق با این قانون چنانچه دستگاه‌های مربوطه در موعد مقرر اقدام نکنند، اداره ثبت اسناد و املاک موظف است اسناد این اراضی را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
مردم توان خرید همین هم ندارند
آخرین اخبار