نه بلند کامیون داران به اعتصاب اجباری/ افزایش صدور بارنامه و حمل کالا در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رشد ۱۱ درصدی صدور بارنامه و ۷ درصدی حمل کالا طی روز‌های چهاردهم تا شانزدهم آذرماه خبر داد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در پایانه حمل بار بندرعباس با رانندگان، کامیون داران و فعالان حوزه حمل و نقل به دیدار و گفتگو پرداخت.

در جریان این بازدید که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر مسئولان دستگاه‌های متولی نیز حضور داشتند، دستورات ویژه‌ای در خصوص نحوه توزیع بار و تخصیص امکانات رفاهی و بهداشتی به رانندگان و کامیون داران صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به تهدیدات و فراخوان‌های گسترده عناصر ضدانقلاب برای اجبار رانندگان و کامیون داران به اعتصاب در روز‌های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم آذرماه، از رشد ۱۱ درصدی صدور بارنامه و ۷ درصدی حمل کالا طی این سه روز خبر داد.

قهرمانی گفت: با بصیرت و هوشیاری رانندگان و کامیون داران، توطئه دشمنان خنثی شد و بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور، طی این سه روز تعداد ۱۴ هزار و ۶۱۴ بارنامه در بندرعباس صادر شد که در مقایسه با آبان ماه امسال در همین بازه زمانی، رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

او گفت: در خصوص شاخص حمل بار به لحاظ تناژ نیز در این سه روز حدود ۲۲۰ هزار تن بار حمل شد که در این شاخص هم افزایش ۷ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه آبان ماه ۱۴۰۱ شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به اینکه بیشتر موارد مطرح شده در دیدار با رانندگان و فعالان عرصه حمل و نقل مربوط به حوزه حقوق عامه بوده است به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان ماموریت داده شد تا با تعیین قاضی ویژه رسیدگی به امور حمل و نقل، تمهیدات لازم را برای ارتباط مستقیم با فعالان این عرصه و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها اتخاذ نماید.

نه بلند کامیون داران به اعتصاب اجباری/ افزایش صدور بارنامه و حمل کالا در هرمزگان

قهرمانی گفت: مطالبات مطرح شده از سوی رانندگان و فعالان عرصه حمل و نقل و تصمیمات اتخاذ شده در جریان این دیدار را به منظور تسریع در روند رسیدگی به آن‌ها و احقاق حقوق مراجعان با دیگر مسئولان عالی استان مطرح خواهیم کرد تا در نتیجه هم افزایی و هماهنگی میان دستگاه‌های متولی، روند رسیدگی به امور تسریع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.