مدیرکل صدا و سیما استان یزد:

خبرنگاران باید جریان ساز و امیدآفرین باشند

کریمی گفت: جریان سازی موضوع مهمی است که هر کدام از خبرنگاران، باید با داشتن مجموعه و انجام فعالیت‌های مثمرثمر، ایجاد شبکه اتفاق بیافتد.

احسان کریمی مدیرکل صدا و سیما استان یزد در نشست با خبرنگاران آزاد استان یزد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب، از واژه دانشگاه برای صداوسیما استفاده کردند که این واژه به افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از سوی رسانه‌ها اشاره دارد.

او بیان کرد: واژه بعدی که استفاده کردند، واژه قرارگاه است که درواقع بعضی از ما و بعضی از مسئولین، نمی‌دانیم در چه فضایی سیر می‌کنیم که آیا جنگی وجود دارد یا خیر و این نسبت قرارگاهی به چه معنی است.

کریمی ادامه داد: شبکه‌های معاند و رسانه‌های دشمن، همگی یک محور و یک گفتمان دارند و گفتمان اصلی آن‌ها، نمایش ناکارآمدی نظام، یأس مردم و سیاه‌نمایی ایران است.

او بیان داشت: سومین نکته، نگاه آوردگاهی است که باید این جنگ را باور کنیم و سپهر رسانه‌ای خود را مشخص کنیم.

مدیرکل صدا و سیما یزد گفت: هم اکنون این جنگی که داخل آن هستیم، یک جنگ نسل چهارمی، ترکیبی و شناختی است که افکار مردم را هدف قرار داده است.

او افزود: واژه دیگری که برای اولین بار رهبر معظم انقلاب استفاده کردند، واژه آسایشگاه است که به معنی آسایشگاهی است که جلوه‌های های بصری و زیبایی شناسی را نشان می‌دهد.

کریمی بیان داشت: موضوع بعدی، بحث عدالت گستری است که در این زمینه، تمرکز بر شهر یزد و شهرستان‌ها و روستا‌های استان است که باید به آن‌ها توجه شود.

او گفت: عدالت دیگر، عدالت قشری است که باید به تمامی اقشار جامعه پرداخته شود و تنها به چند قشر خاص پرداخته نشود.

کریمی خاطرنشان کرد: شما خبرنگارانی هستید که مرجع مردم و رابط بین آن‌ها و مسئولین هستید که وقتی خبر شما در سطح ملی دیده می‌شود، این ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به مشکلات جامعه است.

مدیرکل صدا و سیما یزد گفت: نقد‌ها باید منصفانه و با نگاه مثبت باشد و این را باید درنظر داشته باشیم که ما شاید نتوانیم همه مسائل را حل کنیم.

او افزود: به دنبال موضوعاتی بروید که می‌توان در زمان کوتاه با پرداخت به آن‌ها، به حل آن کمک شود و همچنین موضوعاتی که امیدآفرین هستند. برگزاری دوره آموزش تصویربرداری و زیبایی شناسی از سوی حجت الاسلام کشفی معاون صداوسیمای مرکز یزد و تجلیل از خبرنگاران برتر شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های همایش یک روزه خبرنگاران آزاد صداوسیمای مرکز یزد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.