۴ دانش آموز آمریکایی در تیراندازی شیکاگو کشته و زخمی شدند

در تیراندازی نزدیک مدرسه‌ای در شیکاگو ۴ دانش آموز کشته و زخمی شدند.

مقامات آمریکا اعلام کردند در تیراندازی در نزدیکی دبیرستانی در غرب شیکاگو دو دانش آموز کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، به گفته مقامات شیکاگو این تیراندازی بعدازظهر جمعه به وقت محلی روی داد و چهار دانش آموز ۱۶ ساله هدف تیراندازی قرار گرفتند.

رئیس پلیس شیکاگو در کنفرانسی خبری مرگ دو دانش آموز را تایید کرد. سخنگوی پلیس شیکاگو اعلام کرد چهار تن مقابل این مدرسه هدف تیراندازی قرار گرفتند.

سخنگوی اداره آتش نشانی شیکاگو اعلام کرد همه این چهار نفر به بیمارستان انتقال داده شدند.

در دوران همه گیری کووید-۱۹ یکی از اتفاقاتی که در آمریکا رخ داد افزایش فروش سلاح بود. در این مدت فروش سلاح در امریکا به صورت چشمگیری افزایش یافت بطوریکه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به بالاترین رقم در تاریخ آمریکا رسید. در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار قبضه سلاح در آمریکا فروخته شد. در سال ۲۰۲۱ نیز بیش از ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار قبضه سلاح در آمریکا به فروش رسید.

تحقیقات انجمن پزشکی آمریکا نشان می‌دهد مرگ و میر‌های مرتبط با استفاده از سلاح گرم در آمریکا بین گروه‌های نژادی و جنسیتی مختلف، متفاوت بوده است. در مردان سفیدپوست گروه سنی ۸۰ تا ۸۴ سال، عامل اصلی برای مرگ ناشی از استفاده از سلاح گرم، خودکشی بوده است بطوریکه در هر یکصد هزار نفر، ۴۶ نفر از این گروه سنی در سال ۲۰۲۱ به علت خودکشی جان باختند.

این درحالی است که شمار فوتی‌های مردان سیاهپوست در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال، درنتیجه قتل با استفاده از سلاح گرم، تعداد ۱۴۱.۸ نفر در هر یکصد هزار نبوده است. این رقم ۲۲.۵ برابر آمار مشابه برای مردان سفیدپوست در همین گروه سنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار