بازدید رییس جهاد دانشگاهی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

رییس جهاد دانشگاهی از بانک سلول‌های انسانی و جانوری،‏ ‏‏‏‏بانک میکروارگانیسم‌ها و دیگر بخش‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در البرز بازدید کرد.

حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی به همراه سرپرست معاونت پژوهش و فناوری و برخی از مدیران ارشد این نهاد، در سفر به استان البرز از دستاورد‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی) بازدید کرد.

بانک سلول‌های انسانی و جانوری؛ بانک میکروارگانیسم‌ها؛ بانک گیاهی و بانک مولکولی از جمله بخش‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بود که مورد بازدید قرار گرفت.

رضا آذربایجانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در این بازدید با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در سال ۱۳۸۶، با فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهاد دانشگاهی پایه‌گذاری شد، گفت: هدف اصلی از تأسیس این مرکز ایجاد مرکزی ملی و مرجع به‌منظور حفظ و به‌کارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور و حمایت از فعالیت‌های صورت گرفته و ایجاد هماهنگی لازم است.

او افزود: این مرکز ضمن پشتیبانی از مراکز ذخایر زیستی کشور و ایجاد شبکه ملی ذخایر زیستی، در تلاش است تا به مرکزی پیشتاز به‌منظور گردآوری، تکمیل، سامان‌دهی، استانداردسازی و حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی برای توسعه دانش، فناوری و افزایش کیفیت زندگی و سلامت و حفظ امنیت غذایی، منابع طبیعی و تنوع زیستی کشور تبدیل شود. در حال حاضر بالغ‌بر ۵۲ هزار نمونه زیستی در قالب ۲۷ کلکسیون در مرکز ذخیره شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار