خطیبی مطرح کرد

ایجاد ۴۰ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارسال، ۴۰ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است.

علی خطیبی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در مراسم بهره‌برداری از پردیس و افتتاح ساختمان دانشکده علوم پایه دانشگاه سلمان فارسی، به دستاورد‌های متعدد در حوزه‌های مختلف، به ویژه در حوزۀ مأموریتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند یکی از محور‌ها برای برطرف کردن مشکلات بیکاری دانش‌آموختگان باشند.

او ادامه داد: پارسال، ۴۰ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است و روند فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح دانشگاه‌های کشور همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به رویکرد‌های این وزارت در توسعۀ فضا‌های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: داشتن مسئولیت اجتماعی و توجه به مسائل محیطی از سوی دانشگاه‌ها از جمله رویکرد‌هایی است که در روند فعالیت توسعه‌ای دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

خطیبی تصریح کرد: در سطح شهرستان کازرون نیز دانشگاه سلمان فارسی می‌تواند در مسائلی که مزیت نسبی منطقه کازرون است به ایفای نقش بپردازد. بهره‌برداری از ساختمان‌ها و فضا‌های جدید، این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوان در جهت وظایف محوله علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها بهتر به ایفای نقش پرداخت.

عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در این آیین، به گسترۀ جغرافیایی استان فارس و برخورداری این استان از مزیت‌های فراوان، در کنار فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی متعدد و توانمند در این استان اشاره و ابراز امیدواری کرد: روند تحقق دستاورد‌ها و رشد این دانشگاه‌ها در سطح استان فارس همچنان تداوم داشته باشد.

او، همچنین بر توجه ویژه استانداری فارس در حمایت از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تأکید کرد و دانشگاه‌ها را رکنی مهم و اساسی در روند توسعۀ استان فارس برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.