بازگشت اهالی رسانه به مراسم معارفه نامزدهای اسکار

نامزدهای اسکار آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امسال به‌جز مقابل دوربین‌های شبکه ABC، در حضور نمایندگان مطبوعات و روزنامه‌نگاران اعلام می‌شوند.

آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اعلام کرد که برای اولین بار در هفت سال گذشته در ژانویه ۲۰۲۳، نامزد‌های اسکار این آکادمی نه تنها در مقابل دوربین‌های تلویزیون شبکه تلویزیونی ABC به عناون رسانه انحصاری این آکادمی، بلکه در مقابل نمایندگان مطبوعات و روزنامه‌نگاران در سالن ساموئل گلدوین، معرفی خواهند شد.

اعلام نامزد‌های اسکار ۹۵، سه‌شنبه ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (مصادف با ۴ بهمن) انجام می‌شود.

از سال ۲۰۱۷، رئیس آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی و مجریان ویژه این مراسم، خبر‌های مربوط به آن را بدون حضور فرد دیگری از مطبوعات به اشتراک گذاشته‌اند؛ اتفاقی که به دنبال رویداد‌های ناخوشایند اعلام نامزد‌ها در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ رخ داد و باعث آغاز کمپین «#اسکار_خیلی_سفید» شد.

پیش از آن، پخش فراگیر مراسم اعلام نامزد‌های اسکار به صورت فراگیر در مقابل رسانه‌ها به صورت پرشور برگزار می‌شد؛ رسمی که به دهه ۱۹۸۰ بازمی‌گردد و اهالی رسانه به محض پایان مراسم، اخبار را با استفاده از تلفن ثابت به رسانه‌های خود گزارش می‌دادند.

با توجه به این که از بین رفتن این گونه خبررسانی در مراسم اسکار باعث ناامیدی رسانه‌ها شده بود، بازگشت این سنت احتمالاً به طور گسترده توسط اهالی رسانه جهان روبه‌رو خواهد شد.

گفتنی است، تقویم این مراسم نشان می‌دهد که فهرست نامزد‌های اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی شامل ۱۵ فیلم، در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و پنج نامزد نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند و مراسم اختتامیه یعنی مراسم مشهور اسکار نیز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار