پایان طرح جامع مطالعات روستای تاریخی صَوَر

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایان طرح مطالعات جامع روستای تاریخی صَوَر شهرستان بناب گفت: بر این اساس این روستا نیز پایگاه ملی شد.

آقای حمزه‌زاده گفت: روستای تاریخی صَوَر شهرستان بناب از مهمترین روستا‌های تاریخی و هدف گردشگری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که دارای بافت و ظرفیت‌های گردشگری ارزشمندی است.

وی اضافه کرد: برای انجام طرح جامع مطالعاتی روستای تاریخی صور ۶ ماه زمان و حدود چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای حراست و توسعه گردشگری این روستای تاریخی، مطالعه جامع آن انجام شد که از اهداف آن می‌توان به مطالعات بافت با ارزش تاریخی روستا و غارها، مطالعات فنی و پژوهشی و مطالعات اقتصادی فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

آقای حمزه‌زاده اضافه کرد: همچنین در این راستا بررسی سیمای کالبدی فضایی روستا، بررسی وضعیت فعلی زیرساخت‌های گردشگری و ترسیم گردشگری و تدوین دستورالعمل‌های اجرایی مدیریت و نگهداری از میراث با ارزش روستا در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از این پس هر گونه مداخله در بافت روستای تاریخی و هدف گردشگری «صَوَر» شهرستان بناب باید مطابق با داده‌های طرح جامع مطالعاتی آن باشد و نهاد‌های خدمات رسان از قبیل بنیاد مسکن باید در هنگام صدور مجوز ساخت و ساز در محدوده روستا الزامات طرح جامع را در نظر بگیرند.

وی گفت: پایگاه ملی روستای تاریخی «صَوَر» از امروز به دیگر پایگاه‌های ملی میراث فرهنگی در آذربایجان شرقی از قبیل کندوان، اوجان، ربع رشیدی و اوشتیبین اضافه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار