پیگیری حل مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورود/کاهش سهمیه پایه سوخت

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از پیگیری برای حل مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورود به ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد.

مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در آیین تجلیل از فعالین حوزه حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه که امروز (۲۸ آذر) به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، از هزینه سنگین سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل چه باری و مسافری یاد کرد که باعث شده در برخی موارد سرمایه‌گذاری در این حوزه به صرفه نباشد.

وی با بیان اینکه فعالین حوزه حمل و نقل امروز با چالش‌های متعددی مواجهند، افزود: یکی از مهمترین این موارد تخلفات و صدور بارنامه‌های سوری از سوی برخی افراد متخلف می‌باشد که شرایط فعالیت را برای رانندگان واقعی دچار مشکل کرده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از برخورد جدی با تخلفاتی که در این حوزه صورت می‌گیرد خبر داد و عنوان کرد: در زمینه برخورد با تخلفات با کسی تعارف نداریم

حمدالهی به مسئله سوخت ناوگان حمل و نقل هم اشاره کرد و با بیان اینکه سهمیه پایه سوخت نسبت به سال‌های گذشته در برخی از گروه‌ها ۸۰ تا ۸۵ درصد کاهش یافته، گفت: زمانی سوخت پایه ناوگان حمل و نقل در برخی گروه‌ها تا ۳۵۰۰ لیتر در ماه نیز بود و اکنون به حدود ۴۵۰ لیتر رسیده است.

حمدالهی آنچه که باعث محدودیت سهمیه پایه سوخت شده را نگرانی از قاچاق سوخت اعلام کرد و ادامه داد: بار‌ها در حضور مسئولین کشور این موضوع را تشریح کردیم که سهم ناوگان حمل و نقل از مجموع گازوئیل مصرفی در کشور حدود ۳۵ درصد است و نمی‌شود همه مشکلات را گردن این حوزه انداخت، بلکه باید برای جلوگیری از قاچاق سوخت صرفا بر ناوگان حمل و نقل تمرکز نباشد و نظارت بر سایر حوزه‌ها نیز تشدید شود.

وی میزان مصرف کنونی روزانه گازوئیل در کشور را حدود ۱۰۵ میلیون لیتر اعلام کرد که حدود ۵۴ تا ۵۶ میلیون لیتر آن در اختیار بخش حمل و نقل قرار می‌گیرد که از همین میزان حدود ۷۰ درصد (۳۷ تا ۳۸ میلیون لیتر) مربوط به کامیون‌ها، اتوبوس و... است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: در این بخش است که موضوع بارنامه‌های سوری مطرح می‌شود که البته بخشی از آن به دلیل آن است که ناوگان واقعا سوخت کم می‌آورند، اما بخش کوچکی ممکن است قصد سوءاستفاده داشته باشد که باید با آن‌ها برخورد کرد.

حمدالهی با اشاره به فعالیت حدود ۶۵۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل کشور که بیش از ۵۲۰ هزار نفر آن‌ها عضو راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند، یادآور شد: باید در کنار رانندگان، سایر حوزه‌ها نیز برای جلوگیری از قاچاق سوخت رصد شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار