اسکات بنت در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان:

کانادا صلاحیت به چالش کشیدن ایران در مسئله حقوق بشر را ندارد

افسر سابق عملیات روانی ارتش آمریکا معتقد است نابودی بشر و جنسیت‌ها بخشی از دستور کار دولت ترودو است و کانادا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد.

در هفته‌های اخیر اظهارات جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا درباره حق این کشور در سرکوب‌های گسترده مردم معترض کانادا توسط دولت در ابتدای سال میلادی جاری منتشر شد که در تعارض با موضعگیری‌های وی درباره ناآرامی‌ها در ایران است.

مردم کانادا به دلیل مشکلات اقتصادی و زیست محیطی به سیاست‌های دولت اعتراض داشته و دارند و نکته جالب اینجاست که تمامی این اعتراض‌های به صورت مسالمت آمیز و در قالب تجمعات صورت گرفته، اما دولت کانادا همین امر را بر نتابیده و مردم را به شدیدترین حالت ممکن بازداشت و سرکوب کرد و حتی برای نخستین بار در تاریخ این کشور از قانون اضطرار ملی استفاده کرد تا با دادن اختیار تام به نیروهای پلیس هر چه سریعتر به این اعتراضات پایان دهد.

کانادا طی دو ماه اخیر چندین دور تحریم علیه نهاد‌ها و اشخاص ایرانی به بهانه دفاع از حقوق بشر و حمایت از اغتشاشگران در ایرن اعمال کرده است و این در حالی است که خود بشر و جنسیت را ابزاری برای پیشبرد اهداف دولت لیبرالی خود کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان برای بررسی زاویای بیشتری از این موضوع مصاحبه‌ای ترتیب داده با  دکتر«اسکات بنت»، افسر سابق عملیات روانی ارتش آمریکا که در ذیل مشروح آن از نظر می‌گذرد.

-در هفته‌های اخیر شاهد هستیم که پلیس آمریکا وضعیت اضطراری ملی را علیه شهروندان خودش فعال کرده و به ارتش برای سرکوب اعتراضات مردمی اختیارات کامل داده است، به نظر شما دلیل این رفتار دولت کانادا با معترضانی که به صورت مسالمت آمیز دست به اعتراض زده اند، چیست؟

اسکات بنت گفت: رفتار ظالمانه و غیرقابل تحمل کانادا نسبت به شهروندان خود نه تنها نشان دهنده ترس فزاینده در میان سیاستمداران و پلیس نسبت به شهروندان است، بلکه نشان دهنده یک انفجار اجتناب ناپذیر از درون مردم این کشور در نتیجه تنش، بی اعتمادی و احساس فساد نسبت به دولت و پلیس است که در ذهن شهروندان ایجاد شده است. به نوعی این پدیده ساختارشکنی و بیگانگی بین دولت و مردم یک معظل خودسخته یا چرخه‌ای است که ناگزیر از یک مارپیچ نزولی پیروی می‌کند که منجر به انقلاب نهایی می‌شود. مردم اساساً این احساس را پیدا می‌کنند که چنان مورد آزار و اذیت و انقیاد قرار می‌گیرند، که تمام احترام خود را برای دولت از دست می‌دهند، این به دشمنی و خصومت دامن می‌زند و در نهایت به رد دولت و احکام آن منجر می‌شود. هنگامی که این نگرش یا رابطه «ما در برابر آنها» بین مردم و دولت پدیدار می‌شود، اساساً ملت از هم پاشیده شده و یک انقلاب آرام رخ می‌دهد تا زمانی که یک وحدت اجتماعی-سیاسی جدید ایجاد شود، اغلب از طریق بازگشت به قبیله گرایی اساسی بین مردم، مذاهب، قومیت‌ها یا سایر عوامل ژنتیکی این انسجام رخ می‌دهد.

وی افزود: نمونه کلاسیک این پدیده، انقلاب آمریکا در سال ۱۷۷۶ علیه امپراتوری بریتانیا بود که الگویی را که کانادا اکنون از آن پیروی می‌کند، همین است. اساساً دولت بریتانیا شروع به اعمال خواسته‌های غیرمنطقی و تلاش برای کنترل مستعمره‌نشینان آمریکایی در سطوح فزاینده تسلیم و خدمتگزاری برای آمریکا کرد، اما این اقدامات و سیاست‌های دولت بریتانیا بر مستعمرات آمریکا تأثیر معکوس داشت. منجر به پرورش کینه، بی اعتمادی، خشم و در نهایت شورش و نافرمانی تهاجمی آمریکایی‌ها نسبت به انگلیسی‌ها شد. نقطه اشتعال زمانی رخ داد که سربازان دولت بریتانیا به سوی معترضان آمریکایی تیراندازی کردند که آتش انقلاب آمریکا را برانگیخت. این حادثه سپس به درگیری‌ها و اعمال خشونت‌آمیز دیگر دولت علیه مردم تبدیل شد که سپس با تاکتیک‌های خشونت‌آمیز جنگ چریکی شروع به تقابل کردند. این‌ها از شورش‌های کوچک تا نهایتاً اعلام استقلال ملی و جنگ علیه انگلیسی‌ها افزایش یافت که به انحلال روابط و پاک کردن همه تعهدات سیاسی بین مردم آمریکا و دولت بریتانیا ختم شد. به همین ترتیب، این الگو در کانادا بین دولت و مردم شروع به ظهور کرده است - و ممکن است به همان نوع انقلاب سیاسی-اجتماعی یا بدتر از آن ختم شود.

این افسر سابق عملیات روانی گفت: متأسفانه، دولت کانادا تقریباً همان برنامه بازی را دنبال می‌کند که انگلیسی‌ها در سال ۱۷۷۶ انجام دادند و جاستین ترودو به سرعت به عنوان یکی دیگر از چهره‌های خوکامه تاریخ شناخته می‌شود که به قدرت خود وسواس دارد و متعهد به سرکوب مردم به هر وسیله‌ای است. یادآوری این نکته مهم است که جورج پادشاه بریتانیا در سال ۱۷۷۶ توسط مردم آمریکا به معنای واقعی کلمه دیوانه و از نظر اخلاقی فاسد شناخته شده بود، تا جایی که مردم به این نتیجه رسیدند او را به هر طریقی باید کنار بگذارند. در مورد کانادا، جاستین ترودو به طور فزاینده‌ای درگیر مجازات‌های خصمانه، ظالمانه، خشونت‌آمیز و بی‌رحمانه علیه شهروندان کانادایی است، زیرا قوانین و سیاست‌های چالش‌برانگیزی که آن‌ها به‌جای ابلاغ دموکراتیک از طریق بحث‌ها و نمایندگان دولت انتظار آن را دارند، به آن‌ها تحمیل می‌شود. برخی از اعمال ظلم و ستم و کنترل دولتی که مردم علیه آن‌ها شورش می‌کنند شامل استفاده از مسئله کووید ۱۹ برای وادار کردن به تعطیلی مشاغل، مدارس، کلیساها، موسسات مذهبی کانادا و تعلیق حقوق مردم برای سفر و تجمع بود. علاوه بر این، جاستین ترودو و دولت کانادا تلاش کردند دریافت واکسن کرونا را برای همه اجباری کنند و در واقع آن را به جامعه تحمیل کردند. افرادی که واکسن را رد می‌کنند، مورد حمله دولت قرار می‌گیرند و به آن‌ها برچسب هیستریک و تروریست داخلی زده می‌شود. این امر باعث شده است که بسیاری از کامیون داران و کارگران کانادایی خشمگین شوند و اعتراضات را رهبری کنند که سپس با خشونت دولت و زندانی کردن مردم و حتی بسته شدن حساب‌های بانکی آن‌ها روبرو شد - که اساساً منجر به مشکلات مالی معترضان کانادایی شد. اما نتیجه این اقدامات منجر به شهروندی مطیع‌تر و فرمانبردارتر در کانادا نشده است، بلکه منجر به بی اعتمادی و حتی تحقیر فزاینده نسبت به دولت و به ویژه شخص ترودو شده است.

دکتر سکات بنت            

-در ماه‌های اخیر جاستین ترودو بار‌ها به صورت آشکار از آشوب‌هایی که در داخل ایران به واسطه همین کشور‌های غربی ایجاد شده حمایت کرده است و حتی برخی از گروه‌های تجزیه طلب را تجهیز کرده است، به نظر شما دلیل این رویکرد دوگانه دولت کانادا در مقابل معترضان و آشوبگران چیست؟

اسکات بنت گفت: یکی از عناصر مهم فساد در دولت جاستین ترودو این است که آن‌ها از زنان به عنوان یک مهره و یک اهرم فشار برای پیشبرد برنامه‌های ضداخلاقی خود استفاده می‌کنند که کاملاً مخرب زنان و نقش‌های سنتی آن‌ها به عنوان همسر و مادر است. کانادا و به‌ویژه جاستین ترودو، برنامه‌ای را دنبال کرده است که مردان و زنان را مردانه جلوه می‌دهد و نمونه آن در دستور کار دولت در مورد همجنس گرایان و دگرباشان جنسی دیده می‌شود که در آن مردان می‌توانند با آرایش کردن، پوشیدن لباس‌های زنانه، جراحی ها و صحبت با صدای بلند وانمود کنند که زن هستند و نیز مجاز به شرکت در رویداد‌های ورزشی زنان هستند.

وی افزود: علاوه بر این، آن‌ها والدین را مجبور کرده‌اند که به دختران و پسرانشان در آسیب‌پذیرترین سال‌های کودکی خود اجازه دهند تا در صورت تمایل در عمل جراحی تغییر جنسیت شرکت کنند. این یک برنامه شنیع و شیطانی است که ریشه در نابودی نسل بشر دارد و این نابودی نوع بشر است که در نهایت دستور کار دولت‌های لیبرال ترودو است. تغییر اقلیم و کاهش جمعیت اغلب به عنوان اهداف در سیاست‌های دولت ترودو ذکر می‌شود. از آنجایی که نابودی نژاد بشر و نابودی جنسیت‌ها بخشی از دستور کار دولت ترودو کانادا است، کانادا کاملاً فاقد صلاحیت برای به چالش کشیدن ایران یا هر کشور دیگری در مورد حقوق بشر است، زیرا نابودی بشریت که اثر همجنس‌گرایی است، هرگونه توجیهی را باطل می‌کند. در حفظ حقوق بشر به طور کلی البته این در واقع هدف اصلی مدل تبلیغاتی استعماری غربی است که برای انقلاب‌های رنگی و عملیات تغییر رژیم حکومتی استفاده شده است، همانطور که دیدیم غرب و ناتو در افغانستان، عراق و لیبی برنامه ریزی کردند و در سوریه و سوریه تلاش کردند نقشه‌های خود را پیاده کنند. اکنون در حال تلاش برای پیاده کردم همین نقشه‌ها در ایران هستند.

اسکات بنت گفت: مهمترین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که کانادا در حال فراموش کردن نقش خدا در زندگی مردم است. آن‌ها خدا را در نظام آموزشی خود فراموش کرده اند، ازدواج سنتی را کنار گذاشته و آن را با همجنس گرایی و روابط خارج از چارچوب ازدواج جایگزین کرده اند. آن‌ها اجازه داده اند هرزه نگاری، طلاق و سایر انحرافات جنسی مردم آن‌ها را مسموم کند تا از این طریق بتوانند به اهداف سیاسی خود در بستر‌های کلان راه یابند.

دکتر سکات بنت افسر سابق عملیات روانی در ارتش آمریکاست که سابقه تحلیلگری حوزه تروریسم برای وزارت امور خارجه آمریکا را نیز در کارنامه دارد، گزارش بنت با نام SHELL GAME یکی از دلایلی بود منجر به تصمیم ادوارد اسنودن برای ترک آمریکا شد. وی در حوزه‌های سیاسی، جنگ روانی، امنیتی-نظامی و افشاگری تخصص دارد. بنت که یک سال به عنوان پیمانکار در دفتر ضدتروریستی وزارت امور خارجه آمریکا زیر نظر ژنرال Dell Dailey فعالیت داشت، مدتی نیز به عنوان محقق علوم اجتماعی در یکی از اندیشکده‌های محافظه‌کار مستقر در واشنگتن به نام بنیاد هریتج فعالیت می‌کرد.

سکات بنت در بوز آلن همیلتون که شرکتی در حوزه مشاور مدیریت است با اِسنودن آشنا شد. بوز آلن همیلتون در زمینه ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی، مدیریت فناوری اطلاعات، صنایع دفاعی، مهندسی سیستم، مدیریت تغییر‌های سازمانی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی کامپیوتری، تجزیه و تحلیل اقتصادی، برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت اطلاعات فعالیت می‌کند. بنت فارغ التحصیل کارشناسی از دانشگاه ایالتی سن‌خوزه و کارشناسی ارشد از دانشگاه جرج میسون بوده و مدرک دکتری خود را از دانشگاه کاتولیک آمریکا دریافت نموده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مدعیان دفاع از حقوق بشر پذیرای پناهندگان افغانستانی باشند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
دو چیز با نام کانادا در ذهن ایرانی متبلور میشود. یکی محمود خاوری و یکی قبر های بچه های معصوم و بیگناه که هر از گاهی خبرش پخش میشود. البته صورت بوزینه سان خود جاستین ترودو پر از علامت سواله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
عجب رذل هایی هستند اونا الان دیگه خوشم نیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار در این مدت 21 سال شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار، اروپا جنایتکار و ناتو جنایتکار در افغانستان بوده است.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش و مزدورانشان در سوریه بوده است.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2015 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش و مزدورانشان در یمن بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ناقض حقوق بشر نمی‌تواند مدعی آن باشد
آمریکا نمی تواند مدعی حقوق بشر و قانونگرایی باشد.
مدعیان حقوق بشر چشم خود را به روی جنایات آل سعود بسته اند.
آمریکا با کارنامه سیاه خود نمی تواند ادعای حقوق بشر داشته باشد.
کشورهای ناقض‌ حقوق ملت‌ها نمی‌توانند مدعی ‌حقوق بشر باشند.
غرب نمی‌تواند مدعی حقوق بشر و حقوق زن باشد.
آمریکا با جنایت های که کرده نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد.
آمریکا با کارنامه سیاه خود نمی تواند ادعای حقوق بشر داشته باشد
غرب با کارنامه سیاه خود نمی تواند ادعای حقوق بشر داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
همین که اختلاسگران واراذل سابقه دار وبچه مسئول را به کشورهاشون راه میدن دروغشون که حامی حقوق مردم ایرانند را ثابت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مگه اینا دشمن نیستن؟؟
چرا ازشون نظر خواستین؟!
موقعی که ضد ما هستن میشن دشمن
موقعی ک نیستن میشن کارشناس؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۲۰:۳۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
انسانهای آزاده همه جای دنیا هستند .دولتها با ملتها متفاوتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اصلا اسم این کشور خونخوار می یادا حالمون بھم میخورہ
این پست فطرتھا چقدر پرو تشریف دارن
بھتر دھنشونو گل بگیرن با اون حقوق بشرش رزلای کثیف
کانادا شدہ سرزمین ھمہ مفاسد از دزد و قاچاقچی و قاتل و خونخوار گرفتہ تا فاحشہ و ھمجنسگرا و کوفت و زھر مار
ی نگاہ دقیق بھشون بندازید میبینید یکی از منطقہ ھای اصلی کہ شیطان دارہ ادارش میکنہ
خاک بر سرای نجس
ازشون متنفریم
خدا رو صد ھزار مرتبہ شکر کہ از شما کثفتھا کیلومتر ھا دوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ترودو بر گورهای دسته جمعی مدارس ش رو پیدا کنه شده بهشت دزدا و فراریان
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۳۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خداوند خودش این عذاب هست که براشون فرستاده تا با این بی بندو باری ریشه به تیشه خودشون بزنند ودر جهان رسوا شوند خدا جای حق نشیته دشمنان رو با کارهای خودشان رسوا ونابود میکنه چون در قرا میفرماید من دشمنانم رو بیشعور واحمق افریدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سلام کانادا حقوق بشر! شما خودتون بشرید؟ ادعای حقوق بشر کنید ؟ چنین گستاخ؟
مردک خجالت بکش استخوان‌های بچه های معصوم دبستان که دسته جمعی در مدارس دفن شدند را نمی بینید کورید وای به شما بی شرف ها شیطان روی تان راببینید خجالت بکشید شما که از حیوان درنده بدترین، آدم می درید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
امروز همه اندیشمندان دلسوز غربی خوب می دانند و خیلی هاشون به زبان می آورند که جوامع غربی در مسیری افتاده اند که ته آن نابودی تمامی مولفه های اجتماعی و بمبست و نابودی جوامع غربی است و غرب در آینده نه چندان دور با وارد کردن نیروی کار هم نه تنها نخواهد توانست بر مشکلات غلبه نماید بلکه با مشکلات جدیدی مواجه خواهد شد که هرگز قادر به حل آن نبوده و فروپاشی کشورهایی مثل کانادا و آمریکا با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کانادا اول سعی کنه از استعمار انگلیس دربیاد بعد برای بقیه کشورها نسخه بپیچه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
درود بر شما ناشناس 15:00
در ضمن کانادا یها مشکل بچه مدرسه‌ای های بومی را. که زنده بگور کرده اند اول روشن کند بعد بفکر بشریت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کانادا همدست جنایتهای امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
لطفا بفرمایید چه کسی صلاحیت دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ملت ایران بهتر از هر کسی صلاحیت این کار را دارد و می تواند در مورد کشورش اظهار نظر کند و کانادا و آمریکا و امثال آنها که کپسول فساد و جرم و جنایت هستند صلاحیت اظهار نظر در مورد کشوری مثل ایران عزیز را هرگز ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ترودو نداره ادمی که دهرو رو تحریم میکنه اصلا حیف اسم آدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
هه غربگداهای داخلی نگه چشماشونو باز میکنن باید ولشون کرد همچین کشور هایی تا بفهم ازادیی و امنیت یعنی چی
آخرین اخبار