در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احتمال افزایش مصرف کاذب سرم به دلیل تعرفه خوب تجویز

عضو انجمن داروسازان تهران گفت: برخی از صندوق های بیمه گر تعهد ۶۰ درصدی خود را به داروخانه ها پرداخت نکرده اند.

آرش محبوبی، عضو انجمن داروسازان تهران گفت: در حال حاضر به دلیل تغییر الگوی مصرف و شیوع بیماری های زمینه ای، میزان مصرف سرم افزایش پیدا کرده است.

او افزود: به دلیل  تعرفه خوب تجویز سرم، احتمال افزایش مصرف کاذب سرم در کشور وجود دارد؛ اما  به طور کلی کمبود سرم به طور کامل برطرف نشده است.

محبوبی گفت: وضعیت تامین اسپری تنفسی تا حدود زیادی نسبت به گذشته بهتر شده است.

عضو انجمن داروسازان تهران گفت: الان برخی از صندوق های بیمه گر تعهد ۶۰ درصدی خود را به داروخانه ها نداده اند که به همراه دلایلی چون کاهش درصد سود دارو و عدم پرداخت وام، داروخانه ها دچار مشکل نقدینگی شده اند.

او افزود: کسری برخی از اقلام در کشور برطرف شده است؛ اما کمبود بخشی از داروها در داروخانه های سراسر کشور وجود دارد که امیدواریم کمبود این اقلام دارویی هم با واردات و تولید بیشتر به زودی بر طرف شود.

محبوبی گفت: در حال حاضر کمبود آنتی بیوتیک کودکان در داروخانه های کشور برطرف شده است و مشکل زیادی در این خصوص وجود ندارد. به وضعیت عادی نزدیک شده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اگه طب سنتی ترویج بشه هم بیمار کمتر میشه هم نیاز به بیمارستان، یه روزی به طب سنتی می خندیدیم میگفتیم طب ننه جونی ؛ ولی تو دوره کرونا که گفتند به درمانگاههای شلوغ مراجعه نکنید فهمیدیم چطوری با مواد غذایی وداروهای طبیعی کم عارضه بیماریها پیشگیری و درمان میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
لعنت بر مافیای خونخوار دارو و تجهیزات پزشکی.
آخرین اخبار