در تور اطلاعات سپاه خراسان جنوبی

تیم آشوبگری که فکر دستگیر شدن را هم نمی کرد

تیم چهار نفره شعارنویسان اغتشاشگر توسط نیرو‌های اطلاعاتی سپاه پاسداران خراسان جنوبی شناسایی و بازداشت شدند.

در پی رصد‌های اطلاعاتی، تیمی چهارنفره که از آغاز اغتشاشات در سطح شهر بیرجند اقدام به شعارنویسی به صورت گسترده می‌کردند شناسایی و بازداشت شدند.

این گروه بستر فعالیت‌های مخربشان فضای مجازی بود با انجام کار‌های ساختارشکنانه از جمله اهانت و به آتش کشیدن پرچم عزاری امام حسین (ع)، شعارنویسی بر روی اتوبوس، امکان عمومی و منازل مردم سعی در ناامن جلوه دادن فصای جامعه و برهم زدن امینت روانی مردم داشتند.

از جمله اقدامات این گروه شرکت در اغتشاشات تهیه فیلم از تجمعات و شعارنویسی‌ها و ارسال آن به شبکه‌های معاند و ضد انقلاب از جمله شبکه تروریستی ایران اینترنشنال بود.

یکی از اغتشاشگران گفت : ما یک گروه ۷ نفره بودیم که به صورت فامیلی گروه تشکیل دادیم و با پسرعمو و چند فامیل دور و نزدیک هم فکری و برنامه ریزی می‌کردیم.

وی افزود:چندین بار گروهی برای شعار نویسی به خیابان‌های مختلف شهر رفتیم.

یکی دیگر از اغتشاشگران گفت: ما تحت تاثیر فضای مجازی بودیم و هرچه در کانال ضد انقلاب می‌دیدیم باور می کردیم به همین دلیل به دیوارنویسی روی آوردیم.

وی افزود: آخرشب که از سرکار برمی گشتم فندک در جیبم بود و با فندک پرچم عزاداری سیدالشهدا را آتش زدم.

یکی دیگر از جوانان فریب خورده گفت:برای ۱۴ و ۱۵ آبان که اعتراضات سراسری بود یک کوکتل درست کرده بودم تا در تجمعات از آن استفاده کنم.

وی افزود: شعارنویسی‌ها را هم با دوستانم بر روی اتوبوس‌های درون شهری و خیابان‌های طهماسبی، فتح، پاسداران و مدرس انجام می‌دادم.

این جوان ادامه داد: روی سطل زباله‌ها و روی دیوار چندتا از مدارس دبستان هم شعارنویسی کردیم.

دیگر جوان اغتشاشگر این گروه هم گفت: در تجمعات اعتراضی شر‌کت می‌کردم چند فیلم از ماموران و نیرو‌های امنیتی تهیه کردم و در بستر فضای مجازی و برای شبکه‌های ضد انقلاب ارسال کردم.

وی افزود: صفحه خیزش محلات را در گروهی که داشتیم فرستادم و همه این صفحه را دنبال کردیم و کار‌هایی را که میخواست انجام می‌دادیم.

پایان کار این گروه برخلاف تصورشان گرفتار شدن در تور اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه خراسان جنوبی بود آن هم در زمانی که حتی خودشان هم فکر نمی‌کردند تحت رصد حافظان امنیت باشند.

یکی از جوانان اغتشاشگر گفت: به این روز‌ها فکر نمی‌کردم و اینکه ممکن است روزی در این وضعیت گرفتار شوم.

دیگری گفت: خیلی مواظب بودم و حواسم جمع بود و اصلا فکر نمی‌کردم گیر نیرو‌های اطلاعاتی بیوفتم.

وی افزود:احساس پشیمانی دارم و برای آینده ام نگرانم.

حالا اگرچه اظهار ندامت این جوانان جبران خطاهایشان را نمی‌کند، اما یک پیام و تلنگر برای سایر جوانان و البته خانواده هایشان دارد تا با مراقبت بیشتری از فضای مجازی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار