روند رو به افزایش کودکان بی سرپرست در خوزستان؛ لزوم افزایش مراکز نگهداری

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: با توجه به روند رو به افزایش تعداد این کودکان، باید تعداد مراکز نگهداری نیز افزایش یابد.

محمدرضا عباسی با اشاره به نگهداری کودکان بد سرپرست و بدون سرپرست در مراکز بهزیستی گفت: ۱۳ مرکز نگهداری کودکان یتیم و بد سرپرست در خوزستان در حال فعالیت هستند که ۷ مرکز از این تعداد در اهواز قرار دارند.

او افزود: یکی از این مراکز شیرخوارگاه است؛ کودکان شیرخوار تا ۳ سالگی در مرکز شیرخوارگاهی نگهداری می‌شوند و پس از آن، کودکان از سن ۶ سالگی به بالا تفکیک جنسیتی می‌شوند و دختران و پسران در مراکز جدا نگهداری خواهند شد.

به گفته آقای عباسی این کودکان شیرخوار تا ۱۸ سالگی در این مراکز نگهداری می‌شوند و پس از آن هزینه ترخیص، تسهیلات اشتغال‌زایی و هزینه تحصیلی برای آن‌ها پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۸۰ کودک در این مراکز در استان خوزستان در حال نگهداری هستند و ۴۷۲ کودک نیز از مراکز ترخیص شده و به قیم خود تحویل داده شده‌اند و بابت نگهداری هر کودک، ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه  تعداد کودکان بی سرپرست و بد پرستی که در این مراکز نگهداری می‌شوند رو به افزایش است، گفت: با توجه به روند رو به افزایش تعداد این کودکان، باید تعداد مراکز نگهداری این کودکان نیز افزایش یابد بنابراین اگر موسسات خیریه تمایل دارند در زمینه راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست اقدام کنند، همکاری لازم با آن‌ها انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
چرا نمی دید به دیگران .چرا اینقدر سخت گیری می کنید من شاغلم دختر می خواستم حقوق م هم مناسب بود ولی به من ندادند چون خودم بچه داشتم این چه بهانه ای هست .یا میگغ=فتن ملک به نامش کن .چرا اینقدر سخت گیری می کنید مهم کانون خانواده و تامین نیازهاش هست که من توانایی ش رو داشتم