برگزاری مراسم اختتامیه کمپ کارآفرینی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

مراسم اختتامیه دومین کمپ کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

آقای عابدزاده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه دومین کمپ کارآفرینی گفت: جوانان سرنوشت‌ساز هستند جوانان امیدوار، انرژی‌دار، رشدکننده در هویت و ترسیم‌کننده آینده هستند.

وی گفت:عامل بیکاری عدم داشتن مهارت است و کارآفرینان مهمترین افراد هستند که اشتغال ایجاد می‌کنند و فقر را از بین می‌برند.

او با بیان اینکه کارآفرین شاداب ، جذاب و پر از احساس مسئولیت نسبت به کشور است، بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی یعنی دانشگاهی  که مهارت‌افزا و شغل‌محور است.

او  اضافه کرد:  مهارت آموزی سبب ارتقای سطح سلامت رفتاری در فعالیت‌های اجتماعی، تصمیم گیری‌ها و روابط بین فردی می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این‌ها مهارت آموزی از پیش آمدن بسیاری از آسیب‌های روانی و اجتماعی جلوگیری کرده و فرد را برای دستیابی و رسیدن به هدف اصلی در مسیر مشخصی هدایت می‌کند.

وی گفت :در راستای حمایت از دانشجویان و ایجاد شور و نشاط  در بین آنان با همکاری موسسه دانش بنیان سایه سمن دومین کمپ کارآفرینی در این دانشگاه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری کمپ کارآفرینی را افزایش روحیه خودشناسی و خودباوری دانشجویان، ترغیب دانشجویان به ایده پردازی و ایده پروری، تدوین طرح‌های کسب و کار و هدایت آن در جهت تولید ثروت، برقراری ارتباط هدفمند میان صاحبان طرح‌ها و ایده‌های تجاری با سرمایه گذاران و صنعت، آموزش مفاهیم و قواعد کارآفرینی، کسب و کار، توسعه اشتغال و کارآفرینی، تکمیل چرخه تبدیل ایده به کسب و کار و ... عنوان کرد.

آقای صدیقی معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: کمپ کارآفرینی با محور‌های تخصصی IT، صنایع غذایی و کسب و کار‌های نوین برگزار شد.

آقای صدیقی افزود:دومین کمپ کارآفرینی به منظور تحقق اهداف شعار سال و گرامیداشت هفته پژوهش و در راستای توسعه آموزش‌های علمی کاربردی به قصد ارتقای دانش و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت درآوردن استعداد‌های نهفته در افراد در راستای ایجاد اشتغال، توسعه و کارآفرینی، به مدت ۴ روز مشتمل بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی "خلق ایده و ایده پردازی، تدوین طرح کسب و کار، خلاقیت و نوآوری، آشنایی با قوانین کسب و کار و کارآفرینی، تیم سازی و شروع کسب و کار، بازدید از محیط کارآفرینی، سخنرانی کارآفرینان موفق و برتر، مشاوره در کلینیک اشتغال و توسعه کارآفرینی برگزار شد.

وی افزود:۷۸ طرح به این کمپ ارسال شد و ۶۸ طرح مورد داوری قرار گرفت و ۱۲ ایده ارائه شد و در نهایت ۹ ایده به عنوان ایده برتر در سه حوزه معرفی شد.

آقای صدیقی گفت:در حوزه فناوری اطلاعات سهیلا علیزاده و صدیقه شفیعی رتبه اول ،علی اکبر تاروردیزاده  و مهران اکبری رتبه دوم و الهام رجب زاده ،مریم صفت زاده و فاطمه عصر جدید رتبه سوم را کسب کردند در حوزه کسب و کار هادی غواصی و علی عهد نو رتبه اول، ام البنین صادقیان  و علیرضا قدیمی رتبه دوم و معراج شقایق و فاطمه رنجبر رتبه سوم را کسب کردند در حوزه صنایع غذایی سید نعیم قرآنی و عرفان ریحانی رتبه اول، نسرین عباسی و فاطمه عصر جدید رتبه دوم  وسعیده پورداداش و مهدیه بازدار رتبه سوم را کسب کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برتر کمپ کارآفرینی و هیات داوران تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.