میانگین باسوادی در استان اردبیل به ۹۵.۱ درصد رسید

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: میانگین سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان به ۹۵.۱ درصد رسیده است.

حسینعلی جدی با اشاره به پایین بودن ۱.۷۵ درصدی نرخ سواد در سطح استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، میزان باسوادی در سن واجب‌التحصیل ۱۰ تا ۴۹ سال استان اردبیل ۹۳.۱ درصد بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل می گوید: طبق ارزیابی‌های انجام شده و با اجرای طرح‌های سوادآموزی توسط مجموعه آموزش و پرورش استان اردبیل پس از سال ۱۳۹۵ به عنوان آخرین مقطع آمارگیری در این زمینه، میزان سوادآموزی این گروه سنی در این استان ۲ درصد بهبود یافته است.

به گفته او، شمار بیسوادان این استان بر اساس آخرین سرشماری انجام شده ۵۷ هزار و ۲۲۲ نفر است که با اجرای طرح های سوادآموزی، آمار کنونی افراد بیسواد در استان اردبیل حدود ۳۷ هزار نفر است.

جدی در ادامه نرخ باسوادی در جمعیت بالای 60 سال استان اردبیل را ۸۵.۹ درصد اعلام کرد و گفت: تعدادی از افراد بیسواد استان در بالای سن ۴۹ سال تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار دارند ولی آنها نیز در صورت تمایل می توانند از خدمات سوادآموزی بهره‌مند شوند.

او از شناسایی هفت نفر خیر سوادیار در استان اردبیل خبر داد و می گوید: با ادامه روند کنونی، بیش از نیمی از بیسوادان استان اردبیل در چهار سال آینده جذب شده و باسواد خواهند شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به فعالیت یک هزار و ۱۴۸ نفر آموزش دهنده با نهضت سوادآموزی استان گفت: برای امسال جذب هشت هزار نفر بی سواد توسط نهضت سوادآموزی استان سهمیه تعیین شده است.

او در ادامه با اشاره به آغاز هفته نهضت سوادآموزی به مناسبت سالگرد تاسیس این نهاد مهم آموزشی در کشور، از اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه ویژه در سطح استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت این هفته خبر داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.