جهاد تبیین، رمز استقرار انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، رمز استمرار انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند در همایش بزرگ فاطمیون در بیرجند گفت: دشمنان زیربنا و اساس جامعه یعنی اعتقادات و اصل دین را به قصد زدن ریشه، هدف قرار داده‌اند. بنابراین باید جهاد تبیین استمرار داشته باشد.

او افزود: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر آن تأکید و توصیه کردند، رمز استمرار انقلاب اسلامی است و همه وظیفه داریم در عمل به آن همه تلاش خود را به کار ببندیم.

حجت الاسلام مختاری گفت: در مبانی دین اسلام رسالت عقل این است که به وسیله آن بندگی خداوند را انجام دهد و رضایت و بهشت خداوند را کسب کند.

امام جمعه موقت بیرجند جایگاه عقل را در دین مبین اسلام امیری و سروری دانست و گفت: اما متاسفانه در دنیای مادی عقل اسیر لذات دنیوی و شهوات شده و باعث فسق و فجور و انواع جنایت در دنیا می‌شود.

او با اشاره به اینکه انسان باید فراتر از دنیای مادی فکر کند بیان کرد: هر کسی خودش را بشناسد، خدای خود را می‌شناسد پس مسیر سعادت را خداوند در وجود خود انسان قرار داده است.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: عقل، تاریخ، سنت و روایات ائمه اطهار و قرآن از مهمترین ابزار سعادت انسان است و در صورت عمل به آن انسان هم به نور و هم سعادت خواهد رسید.

امام جمعه موقت بیرجند بصیرت را مهمترین مولفه سعادت انسان دانست و گفت: در جامعه برخی معرفت دارند، اما از نعمت بصیرت محروم هستند و مشکل اصلی ما همین است.

او افزود: توده مردم معرفت دارند، اما برخی افراد بصیرت لازم را ندارند و چون بصیرت ندارند در مصادیق دچار مشکل می‌شوند لذا بی‌بصیرتی باعث شد حضرت فاطمه زهرا (س)، امام حسین و اهل بیت (ع) با مظلومیت به شهادت برسند.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: سه ابزار جدی سران فتنه زر، زور و تزویر بود، اما به اهداف خود نرسیدند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه قدرت در دنیای امروز جذاب‌تر از گذشته است گفت: وظیفه امروز ما از هر زمان دیگری سنگین‌تر است و دشمنان با جنگ ترکیبی و سم‌پاشی می‌خواهند جوانان ما در جریان حقیقت‌ها قرار گیرند.

او افزود: دهه فاطمیه فرصت مناسبی است که با بصیرت و معرفت وارد عمل شویم و به رسالت دینی و انقلابی خود درخصوص جهاد تبیین عمل کنیم، امروز جامعه ما بیش از پیش به بصیرت و تبیین درست و به‌موقع نیاز دارد.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: دشمن با ترساندن، تطمیع و تزویر به دنبال این است که ریشه و اساس انقلاب اسلامی و اصل دین را مورد هجوم قرار دهد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ضرورت استقرار نظام اسلامی و ولایت فقیه گفت: اگر به دنبال این هستیم که اسلام بر جامعه حاکم باشد باید اجازه ندهیم افراد با نفوذ و دغل به نام اسلام بیابند و ضد اسلام عمل کنند.

او افزود: ولایت فقیه در جامعه اسلامی ضروری است و اگر به دنبال حکومت اسلامی در جامعه هستیم بدون ولایت فقیه نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم و بدون ولایت فقیه در این دوره نمی‌توان عزت شیعه و اسلام را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام مختاری بیان کرد: امروز میلیون‌ها فدایی اسلام و انقلاب در جامعه حضور دارند، اما بیش از این نیاز به افراد جهادی و جان فدا در مسیر آرمان‌های متعالی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار